۶
۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۴
فجر: فراهم كنندگان جويش‌گر رايانه‌اي

نام موتور جست‌وجوي ملي نيامده تغيير كرد

ايتنا - به گفته معاون سازمان فناوري اطلاعات، ممكن است بيش از يك موتور جست‌وجو راه‌اندازي شود كه تصميم‌گيري در اين خصوص، بستگي به كشش بازار و جنبه رقابتي دارد.
قبلا نام «يا حق» براي موتور جست‌وجوي مورد نظر مسئولين اعلام شده بود
قبلا نام «يا حق» براي موتور جست‌وجوي مورد نظر مسئولين اعلام شده بود


معاون سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به فراخوان قريب‌الوقوع براي شناسايي شركت‌هاي توانمند داخلي براي راه‌اندازي موتور جست‌وجوهاي ملي گفت: اسم پيشنهادي براي اين موتور‌جست‌وجو «فجر» به معناي فراهم كنندگان جويش‌گر رايانه‌اي است.

به گزارش ایتنا علي‌اصغر انصاري در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به طرح شناسايي شركت‌هاي توانمند در زمينه راه اندازي موتور جست‌وجو‌ي ملي اظهار داشت: در حال حاضر شركت‌هايي در زمينه موتور‌جست‌وجو در داخل كشور فعاليت مي‌كنند و موتورجست‌وجوهايي نيز به صورت محدود در كشور وجود دارد كه قصد شناسايي اين شركت‌ها را داريم.

معاون توسعه فضاي تبادل اطلاعات سازمان فناوري اطلاعات افزود: قصد داريم به چند شركت فعال در زمينه موتور‌ جست‌وجو مجوز بدهيم و از آنها حمايت كنيم تا بتوانند خود را در فضاي وب ايران و خارج از ايران، نشان دهند.

وي گفت: اسم پيشنهادي براي موتور‌جستجوي ملي «فجر» به معناي فراهم كنندگان جويش‌گر رايانه‌اي انتخاب شده است.

انصاري تصريح كرد: از هفته آينده آگهي شناسايي شركت‌هاي متقاضي براي مشاركت در زمينه موتور ‌جست‌وجوهاي بومي، در روزنامه كثير‌الانتشار و سايت «متما» منتشر خواهد شد و به اين وسيله شركت‌هاي توانمند، خدمات و دستاوردهاي خود را عرضه خواهند كرد و پس از ارزيابي متقاضيان، يك يا چند شركت را به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات موتور‌جست‌وجوي ملي انتخاب مي‌كنيم.

معاون توسعه فضاي تبادل اطلاعات سازمان فناوري اطلاعات ادامه داد: از شركت‌هاي انتخاب شده با ارائه خدماتي از جمله ديتاسنتر، پهناي باند و نرم‌افزار حمايت خواهد شد.

انصاري ادامه داد: ممكن است يك يا چند شركت براي راه‌‌اندازي موتور جست‌وجو‌ي داخلي انتخاب شوند و بنا بر اين ممكن است بيش از يك موتور جست‌وجو راه‌اندازي شود كه تصميم‌گيري در اين خصوص، بستگي به كشش بازار و جنبه رقابتي دارد.

معاون سازمان فناوري اطلاعات ايران ادامه داد: هم اكنون نيز چند پروژه نرم‌افزاري آماده براي موتور ‌جست‌وجو در اختيار داريم و در اين فراخوان اينكه چه كسي بايد سرويس ارائه دهد را انتخاب مي‌كنيم؛ بنا بر اين واگذاري اين كار از سوي سازمان فناوري اطلاعات به بخش خصوصي، جنبه حمايتي دارد.
کد مطلب: 18973
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
فقط اسمش را بخوانید و بخندید:
فراهم كنندگان جويش‌گر رايانه‌اي!!
من که یاد جوشکارها افتادم!!
بابا جمع کنید این مسخره بازی ها رو
نکنه این جویش گر قراره جای جویش گر گوگل رو بگیره؟!!
:)
feedback
اول اسم (فجر) را انتخاب کرده اند بعد دنبال مخفف گشته اند شده این!
امیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
نه بابا، فجر یعنی فیلترینگ جمع و جور و رو به راه
mohammad
feedback
United States
ای ول راست میگی! اول اسم بعد مخفف!
امیر رجائی زاده
feedback
Iran, Islamic Republic of
وقتی که بینگ و گوگل هست،کسی از فجر استفاده میکنه؟!
امیر رجائی زاده
feedback
Iran, Islamic Republic of
مخفف :فیلترینگ و جستجو رایانه ای.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام