۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۲

سامسونگ و مفهوم تلویزیون هوشمند

ایتنا - امروزه پنل‌های غول پیکر نمایش تصویر نه تنها فاصله همیشگی مابین واقعیت و خیال را کاملا از میان برداشته‌اند بلکه با پر رنگ‌تر شدن مفهوم رسانه‌ای این ابزار به مهم‌ترین منبع دریافت اطلاعات کاربران نیز بدل شده‌اند.
سامسونگ و مفهوم تلویزیون هوشمند


دیر زمانی پیش از این در تعریف ابزاری به نام تلویزیون تنها به وسیله‌ای برای نمایش صدا و تصویر اشاره می‌شد و رقابت اصلی مابین سازندگان این ابزار محبوب تنها به مسئله ابعاد و سایز صفحه نمایش دستگاه محدود می‌شد.

اما در گذر زمان نه تنها کاربری اصلی تلویزیون یعنی نمایش تصاویر با پیشرفت‌های فوق العاده روبرو گردیده و فناوری هائی جذابی همچون تصاویر Full HD و محتوای سه بعدی به عرصه رقابت مابین برند‌ها وارد شده است بلکه اندک اندک با انتقال مفهوم تلویزیون هوشمند و تلفیق کاربری کامیپو‌تر و تلویزیون‌های پیشرفته امروزی تعریف سنتی و کلاسیک تلویزیون نیز نیازمند بازنگری کلی و تغییرات اساسی گردیده است.

بطوریکه امروزه پنل‌های غول پیکر نمایش تصویر نه تنها فاصله همیشگی مابین واقعیت و خیال را کاملا از میان برداشته‌اند بلکه با پر رنگ‌تر شدن مفهوم رسانه‌ای این ابزار به مهم‌ترین منبع دریافت اطلاعات کاربران نیز بدل شده‌اند و بدین ترتیب است که Smart TV در مفهوم یک رسانه پیشرفته پا به عرصه وجود می‌گذارد.

به گزارش ایتنا، اسمارت تی وی که برای اولین بار از سوی سامسونگ به سری جدید تلویزیون‌های هوشمند این شرکت اطلاق گردید تاریخچه نسبتا مفصلی در میان تولیدات قبلی این شرکت دارد.

نخستین تلاش‌های سامسونگ در جهت تغییر سمت و سوی محصولات این شرکت در انتقال اطلاعات از طریق شبکه به دستگاه تلویزیون به سال ۲۰۰۷ و معرفی مفهوم تازه‌ای به نام InfoLink باز می‌گردد.

در InfoLink‌های اولیه سامسونگ امکانات محدود و نسبتا مختصری در کسب اطلاعاتی همچون وضعیت هوا و بازار بورس تعبیه شده بود که در نوع خود کاملا منحصر به فرد تلقی می‌شد.

در سال ۲۰۰۸ قابلیت جدیدی به نام Internet TV به تلویزیون‌های سری ۷، ۸ و ۹ این شرکت افزوده شد در این سرویس جدید استفاده محدود از اینترنت و نمایش اطلاعاتی همچون وضعیت آب و هوا، تبادلات مالی و مواردی از این دست همزمان با پخش تصاویر معمول تلویزیون در دسترس خریداران قرار گرفت.

سال ۲۰۰۹ تولد دوباره‌ای برای Internet TV‌های سامسونگ بود که برای اولین بار مفهوم Widget یا ابزارک‌های کوچک قابل نصب را به این رده وارد نمود.

سامسونگ در سال ۲۰۱۰ نیز بار دیگر به گسترش Internet TV در قالب مدل‌های سه بعدی جدید این شرکت اقدام نمود برجسته‌ترین نکته در این سال بازگشائی سرویس Samsung App Store برای دانلود و نصب برنامه‌های مختلف بروی تلویزیون‌های این شرکت بود که تاکنون نیز نمونه دومی برای آن در میان سایرین دیده نمی‌شود.

اما بلاخره پس از سال‌ها کسب تجربه شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۱ تلویزیون‌های جدید خود را با عنوان جدید Smart TV به بازار ارائه نمود سری، ۵۶، ۷ و ۸ تلویزیون‌های هوشمند جدید سامسونگ در دو کلاس LED و پلاسمای سه بعدی به بازار ارائه شده‌اند که به تفکیک فناوری ساخت از ۴۰ تا ۶۵ اینچ در دسترس قرار دارند.

در این مدل‌ها برخلاف تمامی نسل‌های پیشین این کلاس برای اولین بار از یک مرورگر اینترنت قدرتمند با تمامی امکانات کامپیوترهای دسک تاپی استفاده شده که تجربه بی‌نظیری از مرور شبکه اینترنت در ابعاد یک تلویزیون غول پیکر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سری ۶ تلویزیون‌های LED سامسونگ در سه فرم متفاوت و در چهار سایز ۴۰، ۴۶، ۵۵ و ۶۰ اینچ با امکان نمایش محتوای سه بعدی ارائه می‌شود و در رده امکانات هوشمند در پیشرفته‌ترین مدل این کلاس از اتصال Skype، مرورگر وب و شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌شود.

سری ۷ تلویزیون‌های این کلاس در یک مدل با سه سایز ۴۶، ۵۵ و ۶۰ اینچ معرفی شده است که هر سه نیز به امکان نمایش سه بعدی و قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی برخوردارند.

Smart Hub این مدل‌ها از تمامی قابلیت‌های این رده همچون Skype، مرورگر وب، اپلیکیشن‌های سامسونگ، امکان Search All در یافتن محتوا و شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند.

اما پیشرفته‌ترین عضو خانواده هوشمندهای سامسونگ به سری ۸ این رده و مدل‌های ۵۵ و ۶۰ اینچی D۸۰۰۰ تعلق دارد مشخصه اصلی این سری به قاب بسیار باریک ۵ میلیمتری گرداگرد صفحه نمایش باز می‌گردد که جلوه فوق العاده به طراحی این مدل بخشیده است.

این مدل که به ۴ اتصال HDMI، سه ورودی USB، اتصال داخلی Wi-Fi و پشتیبانی کامل از محتوای سه بعدی با امکان تبدیل دو بعدی به سه بعدی مجهز شده است .

تمامی قابلیت‌های ممکن در رده اسمارت TVرا ارائه داده و علاوه بر این امکان تهیه دوربین جداگانه برای برقراری اتصال Skype نیز در آن وجود دارد.
کد مطلب: 18912
نام شما
آدرس ايميل شما


sina
feedback
United States
با سلام.
من توجه کردم به سایت شما خیلی از کمپانی سامسونگ حمایت میکنید آیا وابستگی دارید؟یا مسئله خاص دیگری وجود دارد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام