۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵

شبيه‌سازي اينترنت براي مقابله با حملات سايبري

ایتنا - دولت ایالات متحده به دنبال ایجاد مدلی شبیه سازی شده از اینترنت است تا بتواند جنگ‌های سایبری را تمرین و خود را برای مقابله با این خطرات آماده کند.
شبيه‌سازي اينترنت براي مقابله با حملات سايبري


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، ده‌ها سازمان و موسسه بزرگ دولتی و خصوصی در اجرای این طرح با یکدیگر همکاری می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لاکهید مارتین اشاره کرد.


این شرکت بزرگ طرف قرارداد با پنتاگون چندی قبل مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات حساسی از آن به سرقت رفت.


با راه اندازی این سیستم محققان می‌توانند حملات هکری کشورهای خارجی را شبیه سازی کنند و روش‌های مقابله با آن‌ها را بیاموزند.

همچنین بخشی از این تمرین به مرور روش‌های مقابله با حملاتی اختصاص دارد که از داخل خاک آمریکا بر ضدزیرساخت‌های شبکه‌ای این کشور صورت می‌گیرد.


تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بودجه به این کار اختصاص داده شده و وزارت دفاع آمریکا می‌گوید باز هم بودجه‌های قابل توجهی را به توسعه فناوری‌های دفاع سایبر اختصاص خواهد داد.


این طرح موسوم به The National Cyber Range تحت نظارت آژانس طرح‌های پیشرفته تحقیقاتی آمریکا یا DARPA قرار دارد که پیش از این هم تحقیقاتی را بر روی ضعف‌های شبکه اینترنت انجام داده بود.


از جمله دانشگاه‌هایی که به طور جدی در اجرای این طرح مشارکت دارند می‌توان به دانشگاه جان هاپکینز هم اشاره کرد.

ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۸ بدین سو مورد حملات جدی سایبری قرار گرفته است و سهم وزارت دفاع آمریکا از این حملات بیش از دیگر نهاد‌ها و موسسات دولتی بوده است.
کد مطلب: 18543
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام