۱
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶

سونی هشدار داد که جنگ تجاری آمریکا و چین قیمت پلی‌استیشن را افزایش خواهد داد

ایتنا - هیروکی توتوکی به‌عنوان مدیر مالی کمپانی سونی اخطار داده است که برنامه‌های ایالات‌متحده برای افزایش تعرفه‌ها بر محصولات چینی ممکن است موجب افزایش قیمت دستوری کنسول‌های پلی‌استیشن شود.
سونی هشدار داد که جنگ تجاری آمریکا و چین قیمت پلی‌استیشن را افزایش خواهد داد
فروش کنسول پلی‌استیشن 4 در راستای تصمیم دولت ترامپ مبنی برافزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی با مشکل مواجه خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، هیروکی توتوکی به‌عنوان مدیر مالی کمپانی سونی اخطار داده است که برنامه‌های ایالات‌متحده برای افزایش تعرفه‌ها بر محصولات چینی ممکن است موجب افزایش قیمت دستوری کنسول‌های پلی‌استیشن شود.
 
 
 
بر اساس ادعاهای توتوکی، کمپانی سونی برای مبارزه با شرایط به وجود آمده به دنبال بررسی گزینه‌های پیش روی خود است اما انتقال این هزینه‌ها به مصرف‌کننده نهایی یکی از این گزینه‌ها است. البته تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با این افزایش قیمت به سونی مرتبط نیست و تنها به مذاکرات دولت ترامپ با چین برمی‌گردد.
 
لازم به ذکر است که دولت آمریکا در ماه می تعرفه کالاهای چینی را تا 200 میلیارد دلار (25 درصد) افزایش داده است. به‌این‌ترتیب افزایش تعرفه بیشتر منجر به افزایش 300 میلیارد دلاری محصولاتی از قبیل پلی استیشن 3 خواهد شد.
 
سونی با این تصمیمات جدید دولت ترامپ در شرایط سختی قرار خواهد گرفت. کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن 4 در حال حاضر با سود کمی فروخته می‌شوند و سودآوری این کنسول‌ها از طریق فروش بازی‌ها و خدمات دیگر سونی انجام خواهد شد. به‌این‌ترتیب جذب تعرفه‌های بیشتر توسط سونی بسیار سخت خواهد بود. علاوه بر این افزایش قیمت این کنسول‌ها منجر به فروش کمتر آن‌ها می‌شود تا موقعیت سونی تا زمان عرضه پلی‌استیشن 5 در سال 2020 میلادی به خطر می‌افتد.
کد مطلب: 57565
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام