۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

جنگ سایبری در جهان به پایان نمی‌رسد

ایتنا- 88 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات بر این باور هستند که جنگ سایبری در جهان همیشه در جریان است. مطالعات نشان می‌دهد که زیرساخت‌های دیجیتال درگیر حملات سایبری است.
جنگ سایبری در جهان به پایان نمی‌رسد
چندی پیش یک نظرسنجی از 485 متخصص فناوری اطلاعات و مسئولان امنیت سایبری که در کنفرانس 2020 آر.اس.اِی در سان‌فرانسیسکو شرکت کردند، انجام شد. در این نظرسنجی مشخص شد که تقریباً 90 درصد از این متخصصان اعتقاد دارند که جنگ سایبری به صورت دائمی در جهان در جریان است.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌ریپابلیک، شرکت امنیتی ونافی مسئولیت اجرای این نظرسنجی را به عنوان ادامه پژوهش‌های خود در سال 2018 بر عهده گرفت. در آن پژوهش‌ها، 86 درصد از 515 متخصص امنیت آی.تی در کنفرانس بلک هت که در لاس وگاس برگزار شد، همین باور را ابزار کردند.
 
امسال 90 درصد از متخصصان امنیت سایبری اظهار داشتند که حملات سایبری به صورت دائم توسط نیروهای نظامی انجام می‌شود و به همین خاطر نگران هستند که زیرساخت‌های دیجیتال آن‌ها در اثر این حملات آسیب‌های جبران نا‌پذیری را متحمل شود.
 
60 درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که تأسیساتی مانند برق، آب، حمل و نقل و بهداشت و درمان در برابر این حملات به شدت آسیب‌پذیر هستند. 19 درصد از پژوهشگران ونافی اعلام کردند که بخش برق، آسیب‌پذیرتر از بخش‌های دیگر است. تنها 5 درصد از پژوهشگران، بهداشت و درمان، حمل و نقل و آب را آسیب‌پذیرترین بخش نامیدند.
 
متخصصان امنیتی همواره در معرض حملات و تهدیدهای پیچیده سایبری هستند که بخش‌های زیادی از این تهدیدات دولت‌ها، نیروهای نظامی و سازمان‌های خصوصی را هدف قرار داده‌اند. روش‌های حمله قدرتمند مانند بک‌دُر با هویت‌های ماشینی باعث شده است که کار دفاع در برابر این حملات برای متخصصان امنیتی دشوارتر شود. حملات سایبری پیچیده که کشورهای مختلف در معرض آن قرار می‌گیرند، معمولاً مناطق کلیدی و گواهینامه‌های دیجیتال را هدف قرار می‌دهند.
 
کد مطلب: 60274
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام