۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۶

مراسم دید و بازدید اهالی صنف

ایتنا - مراسم دید و بازدید نوروزی با حضور جمع کثیری از اعضای سازمان، مقامات دولتی، کارشناسان و خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.
مراسم دید و بازدید اهالی صنف

به گزارش ایتنا،مهندس رحمتی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن عرض تبریک به مناسبت سال نو، اظهار امیدواری نمود که سال ۹۰ را با طلیعه‌های مثبتی در حوزه آی‌تی و اقتصاد آی‌تی آغاز کنیم.

وی با اشاره به تصویب بودجه حوزه فناوری اطلاعات گفت : در این باب پیشنهادات مشخصی مطرح شده که انتظار داریم این پیشنهادات مشخص در بحث بودجه آی‌تی نتیجه بدهد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: با شکل‌گیری ساختار کارگروه مدیریت فاوا کشور و اجرای سال اول برنامه پنجم که اهداف بلند پروازانه‌ای درارتباط با حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی هم دارد، در سال ۹۰ انتظار می‌رود که برنامه‌  آی‌تی محور باشد و گشایش‌هایی در حوزه آی‌تی اتفاق بیفتد. در مجموع این‌ها علائم و نشانه‌هایی است که ما را امیدوار می‌کند که سال ۹۰ که در واقع سال جهاد اقتصادی نامیده شده، مبنا و منشاء جهش‌های اقتصادی در حوزه آی‌تی قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری نمود که با همکاری ریاست سازمان فناوری اطلاعات و زیر مجموعه‌های این سازمان در بحث چگونگی فراهم کردن ساز و کارهای لازم در رابطه با جهاد اقتصادی در حوزه آی‌تی مشارکت لازم و فعال را داشته باشیم.

مهندس رحمتی از همه دست اندرکاران که در رابطه با رشد و توسعه آی‌تی فعالیت‌هایی داشتند، تشکر نمود و اظهار داشت : علاوه بر سازمان‌ها و دستگاه‌هایی نظیر وزارت آی‌سی‌تی و وزارت صنایع که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئول یا متولی هستند، مراکزی چون دفتر فناوری اطلاعات در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کمیته فناوری اطلاعات در مجمع تشخیص مصلحت نظام ودر بسیاری موارد دیگر ارتباطات و همکاری‌های تنگاتنگی وجود دارد.

همچنین در رابطه با قوه قضاییه بیشترین ارتباط با کارگروه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و بسیاری موارد دیگر اتفاق افتاده است. بنابراین آنچه که در سال گذشته رقم خورده شرایط را تا حدود زیادی آماده می‌کند که ما در سال ۹۰ با بهره‌برداری از برنامه‌پنجم بتوانیم نگاه امیدوارانه‌ای داشته باشیم که بخش‌های قابل توجهی از اهداف پیش‌بینی شده تحقق پیدا کند.

در ادامه مراسم، مهندس حکیم جوادی، رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۰ به نام سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری ، این سال را فرصت مغتنمی برای صنف فناوری اطلاعات برشمرد و گفت : یکی از ابزارهای مهم رشد اقتصادی در اقصی نقاط دنیا فناوری اطلاعات می‌باشد.

آمارهای زیادی منتشر شده که حاکی از این است که در چه حوزه‌هایی، فناوری اطلاعات می‌تواند باعث رشد در اقتصاد بشود و به عبارتی رویکرد به فناوری اطلاعات یکی از راه‌های برون رفت رکود اقتصادی است.

وی از تشکیل کمیته‌ای متشکل از تیم‌های متخصص خبر داد و افزود : ما از کارشناسان و صاحب نظران حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی صنایع درخواست کردیم که در مورد نقش و اثری که فناوری اطلاعات می‌تواند در اقتصاد داشته باشد نظر بدهند و با برنامه‌های پیشنهادی خودمان و کمکی که مجلس خواهد کرد نتایج این کار را در بحث شکوفایی و جهاد اقتصادی در کشور داشته باشیم.

در سال ورود به دهه ۹۰ با برنامه‌هایی که در مواد ۴۶ تا ۴۹ قانون برنامه دیده شده و موادی که در فصل‌های دیگر برنامه دیده شده به نظر می آید فرصت مناسبی بوجود آمده است. در اواخر سال ۸۹ اتفاق‌هایی در این حوزه رخ داد که نتایج آن را در سال ۹۰خواهیم دید.

رییس سازمان فناوری اطلاعات اظهار داشت : با توجه به این که تخصیص بودجه در اواخر سال مشخص شد، اما با برنامه‌ریزی که همکاران ما از قبل داشتند مناقصات خوبی در حوزه دیتا سنتر استانی برگزار شد که ادامه آن را در فروردین ماه هم خواهیم داشت.
همچنین بحث مناقصات شبکه علمی را خواهیم داشت و به منظور حمایت از فناوری اطلاعات در استان‌ها، قرارداد و موافقت نامه هایی با برخی استان‌ها به امضا رسیده و منابعی هم در اختیار آنها قرار داده شده که امید است نتایج آن را در حوزه خدمات و دولت الکترونیکی به ویژه در حوزه نرم‌افزار در آینده نزدیک شاهد باشیم.
کد مطلب: 17685
نام شما
آدرس ايميل شما


روح اله صرّام
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام ،مطالب مفیدی بود
باتشکر
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام