۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۱۶
حمیدرضا قمی؛

ساماندهی بازار توسط سازمان نظام صنفي

ایتنا - طرح ساماندهی بازار فناوری اطلاعات کشور یکی از نقاط عطف تاریخ سازمان به شمار می آید.
ساماندهی بازار توسط سازمان نظام صنفي

حمید رضا قمی، دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نشست مجمع هیات عمومی صنف با اشاره به ۵ محور اساسی عملکرد سازمان در سال گذشته گفت : طرح اجرایی ساماندهی بازار فناوری اطلاعات کشور به عنوان یکی از نقاط عطف در تاریخ سازمان به شمار می آید. به این جهت که پایان بخش تمام تنش‌هایی که ممکن بود بر نحوه اداره صنف مترتب باشد، بود.

به گزارش ایتنا،وی ادامه داد : در یک اقدام کم نظیر، ۳۴۱ نوع خدمت در حوزه فناوری اطلاعات کشور با بهره‌گیری از نیروی کارشناسی کل کشور شناسایی و قیمت‌گذاری شد. علاوه بر آن ۲۵ نوع آیین نامه گارانتی و خدمات پشتیبانی نیز در حوزه فاوا تعریف شد. هم اکنون تمام این مباحث نرم‌افزاری تهیه شده مورد ملاک و استناد بسیاری از دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده و اجرایی کشور است.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از دست اندرکاران و روسای سازمان بازرگانی در ۸ استان پایلوت به ویژه استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به جهت تعامل سازنده ایشان تشکر کرد و گفت : انتظار ما این است که این دستاوردی که توسط مهندس مفتح، معاون وقت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی برای جامعه آی تی حاصل شد، مورد توجه و مداقه جانشینان ایشان هم قرار بگیرد و در سایر استانها نیز تعمیم پیدا کند.

وی با اشاره به مطالبات و اصرار سایر استان‌ها در خصوص اجرای طرح ساماندهی بازار فناوری اطلاعات اظهار داشت : این به معنای اجرای موفق این طرح است. هر چند که در فازهای اجرایی آن به دلیل این که سرعت لازم ازسوی دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفت، پیشرفت مورد انتظار را حاصل نکردیم.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به فقدان آیین نامه خدمات پشتیبانی در صنعت خودروسازی کشورعلیرغم وجود میلیون‌ها خودرو در سطح کشور، افزود : این یک دستاورد بزرگ است که مورد استناد و الگو سایر صنوف قرار گرفته است.

مهندس قمی تسریع در رسیدگی به شکایات مصرف کننده ، تعریف حقوق مصرف کننده ،شفاف‌سازی آن و هویت بخشی به کالاهای حوزه بازار فاوا از دیگر دستاوردهای این طرح دانست .

وی افزود: دوسال اول دوردوم بیشترین وقت وانرژی سازمان صرف ایجاد زیر ساختهای ارتباطی ، بهبود مناسبات با دولت و تثبیت وتبیین نقش سازمان در مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر شده است که برخی از دستاوردهای آن در سال ۹۰ به ثمر خواهد نشست وبرخی دیگر برای دوره سوم به ارمغان می ماند.
کد مطلب: 17243
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام