۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۰
عکس روز ناسا

سحابی مارپیچ

ایتنا - سحابی مارپیچ با نام فنی NGC 7293 در فاصله ۷۰۰ سال نوری از ما و در امتداد صورت فلکی حامل آب (دلو) قرار دارد و وسعت آن نزدیک به ۲٫۵ سال نوری است.
سحابی مارپیچ
آیا روزی خورشید ما هم به این شکل درخواهد آمد؟ سحابی مارپیچ یکی از درخشان‌ترین و نزدیک‌ترین مثال‌ها از یک سحابی سیاره‌ای است؛ یک ابر گازی که در پایان عمر ستاره‌ای شبیه به خورشید ایجاد شده است. از دیدگاه ما، به نظر می‌رسد که گازهای بیرونی ستاره رانده‌شده به فضا گویی به پایین سرازیر شده‌اند و داریم به پایین نگاه می‌کنیم.

به گزارش ایتنا، هسته مرکزی ستاره‌ای باقی‌مانده که قرار است به یک ستاره کوتوله سفید تبدیل شود، در نور چنان پرانرژی می‌درخشد که باعث فلوئورخشندگی یا شب‌تابی گاز خارج‌شده پیشین می‌شود.

سحابی مارپیچ با نام فنی NGC 7293 در فاصله ۷۰۰ سال نوری از ما و در امتداد صورت فلکی حامل آب (دلو) قرار دارد و وسعت آن نزدیک به ۲٫۵ سال نوری است.

تصویر برگزیده امروز ناسا با تلسکوپ کانادا-فرانسه-هاوایی (CFHT) واقع در بالای یک آتشفشان خاموش در هاوایی در ایالات متحده آمریکا گرفته شده است. نمای نزدیک از لبه داخلی سحابی مارپیچ، نشان‌دهنده گره‌های گازی پیچیده با منشا ناشناخته است.

 
کد مطلب: 72837
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام