۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
نظرخواهی ایتنا پیرامون عملکرد وزارت ارتباطات:

ویدا سینا: وزیر آینده نگاه ویژه‌ای به تولید داشته باشد

ایتنا - مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک: وزیرسابق فقط به گروه خاص از بخش خصوصی و یک تشکل از تشکل‌های حوزه ICT نگاه ویژه داشت.
ویدا سینا مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک
ویدا سینا مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک


اشاره:
سایت ایتنا به منظور بررسی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک نظرسنجی عمومی و نظرخواهی از کارشناسان، و همچنین بررسی میدانی را در دستور کار قرار داده که نتایج آن بتدریج منتشر می‌گردد.
در این بررسی که همزمان با پایان دوره ۴ ساله آقای محمود واعظی به عنوان وزیر پیشین ICT و ابتدای دوره وزارت آقای محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر جدید صورت می‌پذیرد، ایتنا تصمیم گرفته است با همکاری ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، نظرات جمعی از فعالین صنف و صنعت و کارشناسان حوزه ICT و روزنامه‌نگاران باسابقه این عرصه را در مورد دوره ارزیابی فعالیت وزیر پیشین و همچنین انتظارات از وزیر جدید را جویا شود.
در مرحله نخست، نظرسنجی عمومی سایت ایتنا با طرح این سوال که: «شما عملکرد محمود واعظی در وزارت ارتباطات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» در همه صفحات سایت فعال شده است که از همه کاربران دعوت می‌گردد که در آن مشارکت نمایند. نظرات کارشناسان نیز بتدریج در سایت و سپس بصورت یک پرونده ویژه در ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به چاپ خواهد رسید.

 
گفت‌وگوی ایتنا با ویدا سینا، مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک

■ عملکرد ۴ ساله آقای واعظی به عنوان وزیر ICT را چگونه ارزیابی می کنید و به نظر شما نقاط مثبت و منفی عملکرد ایشان چه بود؟
تعامل آقای واعظی با بخش خصوصی نسبت به اسلافشون خوب بود و آن را باور داشت و خیلی از کارها را به بخش خصوصی سپرد و در این زمینه کارنامه خوبی از خودشون داشتند. در زمینه اینکه پروژه‌های محوله به بخش خصوصی درست انجام شد یا نه جای بحث است که در این فرصت نمی‌گنجد. البته گله‌ای داریم از آقای وزیر(سابق) که فقط به گروه خاص از بخش خصوصی و یک تشکل از تشکل‌های حوزه ICT نگاه ویژه داشتند. به طور کلی رشد ICT در این ۴ سال چشمگیر بود و به نظر من نمره خوبی را در توسعه می‌گیرند.

■ انتظار شما از وزیر بعدی (آقای جهرمی) چیست و چه توصیه‌ای به ایشان دارید؟
پیشنهاد من به وزیر آینده این است که به بخش خصوصی بیشتر بها بدهند و جایگاه بخش خصوصی را در اجرای پروژه‌ها بیشتر کنند. برای مثال وظیفه دانشگاه‌ها توسعه علم، آموزش نیروهای متخصص و کمک به صنعت است و نباید وارد کارهای اجرایی شوند. در سال‌های گذشته در حوزه ICT بعضی از پروژه‌هایی که وظیفه بخش خصوصی و در توان بخش خصوصی بوده، به دانشگاه‌ها سپرده شده و وزیر باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

از وزیر آینده درخواست دارم نگاه ویژه‌ای به تولید داشته باشند و اگر می‌خواهیم صادرات داشته باشیم باید تلاش کنیم تا هزینه‌های بالاسری تولید کم و قیمت تمام شده مطابق بازارهای بین‌المللی باشد وگرنه ما هرگز موفق به تولید و صادرات نخواهیم شد.
در بحث تشکل‌ها، درخواست ما از وزیر نگاه ویژه به اتاق بازرگانی و تشکل‌های زیرمجموعه آنجا است که در دوره قبل مورد بی‌مهری مجموعه وزارت ارتباطات قرار گرفتند.
نکته آخر هم درخواست توجه ویژه به بحث استاندارد در مجموعه وزارت ICT است. مردم حق دارند کالای باکیفیت را بگیرند.
 
کد مطلب: 49843
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام