۰
plusresetminus
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰
نظرخواهی ایتنا پیرامون عملکرد وزارت ارتباطات:

سمیع‌زاده: وزارت ICT باید بتواند خودش را با پیشرفت جهانی هماهنگ کند

ایتنا - استاد دانشگاه الزهرا: نقطه اثرگذاری آقای واعظی پایداری در شبکه های اجتماعی و باز بودن فضای اینترنت بود.
دکتر رضا سمیع زاده، استاد دانشگاه الزهرا
دکتر رضا سمیع زاده، استاد دانشگاه الزهرا


اشاره:
سایت ایتنا به منظور بررسی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک نظرسنجی عمومی و نظرخواهی از کارشناسان، و همچنین بررسی میدانی را در دستور کار قرار داده که نتایج آن بتدریج منتشر می‌گردد.
در این بررسی که همزمان با پایان دوره ۴ ساله آقای محمود واعظی به عنوان وزیر پیشین ICT و ابتدای دوره وزارت آقای محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر جدید صورت می‌پذیرد، ایتنا تصمیم گرفته است با همکاری ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، نظرات جمعی از فعالین صنف و صنعت و کارشناسان حوزه ICT و روزنامه‌نگاران باسابقه این عرصه را در مورد دوره ارزیابی فعالیت وزیر پیشین و همچنین انتظارات از وزیر جدید را جویا شود.
در مرحله نخست، نظرسنجی عمومی سایت ایتنا با طرح این سوال که: «شما عملکرد محمود واعظی در وزارت ارتباطات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» در همه صفحات سایت فعال شده است که از همه کاربران دعوت می‌گردد که در آن مشارکت نمایند. نظرات کارشناسان نیز بتدریج در سایت و سپس بصورت یک پرونده ویژه در ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به چاپ خواهد رسید.

 
گفت‌وگوی ایتنا با رضا سمیع زاده، استاد دانشگاه الزهرا و مدیرعامل شرکت نیروان:

■ عملکرد ۴ ساله آقای واعظی به عنوان وزیر ICT را چگونه ارزیابی می‌کنید و به نظر شما نقاط مثبت و منفی عملکرد ایشان چه بود؟
متاسفانه ایشان در ابتدای فعالیت نسبت به حوزه تخصصی نداشتند و البته این ایراد با انتخاب مشاوران مناسب حل شد. نقطه اثرگذاری ایشان پایداری در شبکه های اجتماعی و باز بودن فضای اینترنت بود و در موارد دیگر فعالیت شاخص دیگری نداشتند.

■ انتظار شما از وزیر بعدی (آقای جهرمی) چیست و چه توصیه ای به ایشان دارید؟
به نظر من ICT قبل از اینکه یک موضوع تکنولوژیک باشد، پارادایمیک است یعنی تاثیرات و تغییراتی که ICT در زندگی مردم می گذارد با هیچ تکنولوژی دیگری قابل مقایسه نیست. ICT در دنیا جنبه انقلابی پیدا کرده و از کسب و کارها تا آموزش و حتی رفتار و اجتماع را بر حسب زیرساخت های ICT تغییر داده است. این نگاه را کنار این موضوع بگذارید که بیشتر وزارتخانه‌ها در ایران برای نگهداری و بهبود مستمر هستند.
چون تحولات ICT جهانی است، اگر مجموعه وزارت بتواند خودش را با این پیشرفت هماهنگ کند، موفق خواهد بود. در مورد شخص وزیر هم داشتن ویژن و اپروچ تاپ داون بسیار مهم است.
 
کد مطلب: 49863
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام