۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴

سازمان فناوری اطلاعات تعامل سازنده با نظام صنفی ندارد

ایتنا - متاسفانه این شکل همکاری تنها در ظاهر وجود داشته و مسئولان سازمان فناوری اطلاعات در اجرای طرح‌های مختلف هیچ تعامل سازنده‌ای با ما ندارند.
سازمان فناوری اطلاعات تعامل سازنده با نظام صنفی ندارد


چندین ماه از امضای تفاهمنامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران می‌گذرد و بر اساس این تفاهمنامه قرار بود نقشه‌ شبکه‌های کامپیوتری ساختمان‌های اداری و تجاری، پیش از ساخت به تایید مهندسان شبکه برسد.

• آقای حمید بابادی نیا، به عنوان رئیس کمیسیون کشوری شبکه و امنیت که در کارگروه مشترک این تفاهمنامه هم حضور دارید، بفرمایید نتایج جلسات مشترک سازمان با شهرداری به کجا رسید؟
از سال گذشته تاکنون جلساتی به همین منظور تشکیل شده اما هنوز مصوبه‌ای در خصوص نظارت بر ایجاد شبکه کامپیوتری در ساختمان‌های اداری و تجاری تصویب نشده است.

• فکر نمی‌کنید با توجه به الزامات تفاهمنامه، روند این جلسات کند پیش می‌رود؟
البته کارگروه تخصصی این تفاهمنامه امسال هم تشکیل جلسه داده است اما هنوز مصوبه‌ای نهایی نشده است؛ در واقع بومی‌سازی استانداردهای جهانی شبکه‌های کامپیوتری در ساختمان‌های اداری و تجاری فرآیندی است که تمام نشده است.

• دلیل این تاخیر در ارائه نتایج چیست؟
متاسفانه با وجود اینکه به نظر می‌رسد کارشناسان سازمان فاوای شهرداری نظر خوبی نسبت به ارائه نتایج در این تفاهمنامه دارند اما جلسات را با جدیت دنبال نمی‌کنند و بعضا پیش آمده که در جلسات کارگروه تخصصی شرکت نکنند. البته این روند غیرتعاملی تنها درباره سازمان فاوای شهرداری وجود ندارد بلکه در ارتباط با نهادی همچون سازمان فناوری اطلاعات هم چنین روندی وجود دارد.

• اما به نظر می‌رسد در دوره سوم هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران، تعامل سازمان فناوری اطلاعات با کمیسیون‌های تخصصی نظام صنفی همچون شبکه و افتا بسیار بیشتر از گذشته شده است؛ می‌خواهید بگویید این تعامل وجود ندارد؟
درست است که در جلسات کمیسیون‌های نظام صنفی رایانه‌ای یک نفر از نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات حضور دارند اما باید بگویم متاسفانه این شکل همکاری تنها در ظاهر وجود داشته و مسئولان سازمان فناوری اطلاعات در اجرای طرح‌های مختلف هیچ تعامل سازنده‌ای با ما ندارند، در صورتی که کارشناسان حاضر در کمیسیون‌هایی همچون شبکه و افتا قطعا می‌توانند نظرات فنی و مفیدی در رابطه با طرح‌هایی همچون شبکه ملی اطلاعات ارائه کنند.

• چرا کمیسیون شبکه تلاش نکرد نظرات خود را درباره این طرح‌ها به سازمان فناوری اطلاعات اعلام کند؟
در جلسات مختلفی که با اعضای این سازمان برگزار شد، از ابعاد مختلف طرحی همچون شبکه ملی اطلاعات را بررسی کردیم و نقطه نظرات فنی و حتی اشکالات وارد بر این طرح را نیز بیان کردیم اما هیچ توجه عملی‌ای به این نظرات صورت نگرفته است.
 
کد مطلب: 22393
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام. این خبر گمراه کننده است. چون منظور سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران بوده و نه سازمان فناوری اطلاعات. زیرا اتفاقا سازمان فناوری اطلاعات هماهنگی خوبی با سازمان نظام صنفی دارد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام