۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۳

تغییر نامحسوس سرعت اینترنت

ایتنا- یک کارشناس: وعده کاهش قیمت و افزایش سرعت اینترنت در حدشعار باقی مانده است.


یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور وضعیت اینترنت در کشور را اسف‌بار دانست و گفت: واقعا وضعیت نامناسب به نظر می‌رسد و هنوز همه چیز در حد شعار باقی مانده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، فرشاد جعفریان تغییر در وضعیت سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر را نامحسوس دانست و افزود: زمانی می‌توان ادعا کرد که قیمت اینترنت کاهش و کیفیت آن افزایش داشته که کاربر نهایی چنین چیزی را احساس کنند. این موضوع مانند این است که چند سال خشکسالی آمده باشد و برای مدت کمی باران ببارد، با چنین شرایطی مشخص است که وضعیت تغییری نخواهد کرد.

این کارشناس در ادامه به مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره تخفیف در پهنای باند اینترنت اشاره و اظهار کرد: دقیقا اشتباهی که در سال ۸۹ رخ داد دوباره تکرار شد. درحال حاضر مخابرات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ADSL به کاربران، المان‌هایی را با ۳۵ درصد تخفیف دریافت می‌کنند و در این بین شرکت‌های ISP و ISDP فراموش شده‌اند. البته شرکت‌های ISP و ISDP هنوز یک امتیاز دارند که جلوی ورشکسته شدن آن‌ها را می‌گیرد.

او ادامه داد: در پروانه شرکت‌های PAP ذکر شده که این شرکت‌های تنها می‌توانند اینترنت را به کاربران نهایی برسانند در صورتی که ISP و ISDPها امتیاز دادن سرویس به شرکت‌ها را دارند.

وی در ادامه به لزوم خصوصی سازی پهنای باند در کشور اشاره و عنوان کرد: ورود شرکت‌های خصوصی به قضیه پهنای باند می‌تواند قیمت و کیفیت اینترنت را بهبود دهد. راهکارهایی نیز برای نظارت زیرساخت برروی این موضوع وجود دارد و جای نگرانی نیست.
ممکن است عده‌ای در دفاع از این موضوع بگویند که حتی با ورود شرکت‌های خصوصی هزینه‌های خطوط انتقال زیرساخت نگذارد که این قیمت کاهش داشته باشد. در پاسخ به این موضوع باید بگوییم که اولا قیمت خطوط شرکت ارتباطات زیرساخت اصلا عادلانه و استاندارد نیست و دوما با همین قیمت هم ما اطمینان داریم که قیمت نهایی اینترنت با کاهش رو به رو می‌شود.

جعفریان همچنین گفت: مخابرات‌های استانی برای سایر شرکت‌های خصوصی مشکلاتی را در زمینه خطوط انتقال در شهرستان‌ها ایجاد می‌کنند که البته اگر این موضوع را از خود آن‌ها جویا شوید، پاسخشان منفی خواهد بود.
برای رسیدن به حقیقت در این موضوع کافی است مقایسه بین دو کاربر داشته باشید که یکی سرویس‌ خود را از مخابرات می‌گیرد و دیگری از یک شرکت خصوصی دیگر؛ زمان نصب سرویس و راه‌اندازی خطوط کاربر همه چیز را مشخص می‌کند.
کد مطلب: 29896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام