۰
plusresetminus
جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۵
با امضای تفاهم‌نامه بین نظام صنفی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مفرر شد

حضور مهندس ناظر رایانه‌ای در طراحی و ساحت بناهای بلندمرتبه کشور

ابتنا - مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در طرح مهندس ناظر رایانه‌ای ساختمان‌های بلند مرتبه پنج‌شنبه با حضور مسئولین کلان‌شهرها و سازمان نصر تهران برگزار شد.
قائمی و رحمتی در حال تبادل تفاهم‌نامه همکاری طرح
قائمی و رحمتی در حال تبادل تفاهم‌نامه همکاری طرح


مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در طرح مهندس ناظر رایانه‌ای ساختمان‌های بلند مرتبه با حضور مسئولین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و نیز مدیران سازمان‌های فناوری اطلاعات 14 کلانشهر ایران به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایتنا، در این مراسم که روز پنج‌شنبه مورخ 7 مهر 1390 در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه مذکور به امضای پرویز رحمتی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و علی‌اصغر قائمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران رسید.

در این جلسه مدیران فناوری اطلاعات شهرداری 14 کلانشهر ایران، رئیس، 2عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و دبیر نظام صنفی رایان‌ای استان تهران و نیز جمعی از خبرنگاران حضور داشتند.

در این دیدار قائمی ضمن تشکر از مسئولین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، با اشاره به مزایای این طرح و لزوم اجرای استانداردهای بین‌المللی رایانه‌ای و شبکه‌های ارتباطی ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند سریعا وارد مراحل اجرایی گردد.

وی از مزایای مهم این طرح را اینگون بیان داشت که: «این طرح زمینه حضور بخش خصوصی را در تحقق شهر و شهروند الکترونیکی فراهم خواهد کرد.»

قائمی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: «طرح فعلی وظیفه‌اش تهیه چارچوب و استانداردها برای اجرا توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در کل کشور است. اگر در تهران استانداردهای قابل اجرا برای مدیریت این طرح تدوین شود، بهترین پایلوت برای شهرهای دیگر و اجرای این طرح در کل کشور خواهد بود.»

رحمتی نیز در این جلسه با تشکر از زحمات قائمی و همکارانش در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، حقگو دبیر سازمان تهران، بابادی‌نیا رئیس کمیسیون شبکه و رشیدی رئیس کمیسیون مشاوران حقیقی نسبت به اجرای درست طرح و سودمندی آن برای تحقق شهروند الکترونیکی، شهر الکترونیکی و کشور الکترونیکی ابراز امیدواری کرد.

رحمتی در سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های موجود درسازمان از جمله وجود 1000 مشاور حقیقی احراز صلاحیت شده و شرکت‌های مشاور دارای صلاحیت در سازمان و ضمانت‌های اجرایی موجود در شهرداری‌ها گفت: «این ضرورت وجود دارد که در شهر‌های بزرگ مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه و ساختمان‌های اداری-تجاری، دارای زیرساخت‌های لازم برای فناوری اطلاعات و فناوری‌های ارتباطی باشند.»
 
کد مطلب: 19744
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام