۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱

گزارش تصویری ایتنا: ثبت تصاویر شگفت انگیز جدید از مریخ توسط مریخ نورد چینی

ایتنا- مریخ نورد چینی Zhurong به تازگی تصاویر جدیدی را منتشر کرده است که در میان آنها یک سلفی بسیار جذاب نیز دیده می‌شود.
مریخ نورد چینی Zhurong به تازگی تصاویر جدیدی را منتشر کرده است که در میان آنها یک سلفی بسیار جذاب نیز دیده می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از gizmodo، اداره ملی فضایی چین امروز تصاویر جدیدی را به مناسبت بزرگداشت موفقیت اولیه این مأموریت منتشر کرد. مریخ نورد Zhurong که نام آن به "خدای آتش" ترجمه می‌شود، با استفاده از یک دوربین بی سیم قابل جدا شدن تصویری هوشمندانه از خود و سکوی فرودش در سطح مریخ را ثبت کرد.
 
البته این مریخ نورد شش چرخ در مقایسه با مریخ نورد کنجکاوی و استقامت ناسا کوچک است اما برای چین از اهمیت زیادی برخوردار است و زیرا توانسته است برای اولین بار با استفاده از این مریخ نورد بر این کره سرخ وارد شود. گزارش‌های خبرگزاری چینی Xinhua  حاکی از آن است که به اداره ملی فضایی چین امروز در جشنی که به منظور انجام موفقیت آمیز این ماموریت برگزار شده بود، از مجموعه این تصاویر رونمایی کرد.
 
مریخ نورد Zhurong که 240 کیلوگرم وزن دارد در 14 مه بر مریخ فرود آمد و پلتفرم فرود خود را در تاریح 22 مه ترک کرد. هدف این مریخ نورد بررسی منطقه‌ای به نام Utopia Planitia است که پیش از این در سال 1976 توسط کاوشگر وایکینگ لندر 2 ناسا مشاهده شده بود.
 
 این مریخ نورد به منظور ثبت این عکس سلفی دوربین بی سیم خود را روی سطح خاکی قرار داده، حدود 10 متر از آن دور شده و ژست مدنظرش را گرفته است. در این تصویر مریخ نورد Zhurong با دکلی که به صورت کاملا غرورآمیز بلند شده، به همراه پلتفرم موشکی که این مریخ نورد را به این سیاره آورده است مشاهده می‌شود. پرچم چین نیز روی هر دو سیستم دیده می‌شوند.
 
تصویر دیگر شامل دید پانورامای 360 درجه از منطقه فرود، تصویری از پلتفرم فرود و و یک تصویر بدون مانع است که محیط فعلی Zhurong را نمایش می‌دهد. انتظار می‌رود که ماموریت Zhurong 90 روز مریخی به طول بینجامد و در طی این بازه زمانی به مطالعه آب و هوا و خاک شناسی مریخ پرداخته و به عنوان یک محقق نجومی مظایف دیگری را به سرانجام برساند.
 
این کاوشگر به یک ابزار لیزری مجهز شده است که با استفاده از آن می‌تواند سنگ‌ها را تحلیل کرده و رادار نصب شده روی آن هم می‌تواند آب و یخ‌های زیر سطح مریخ را شناسایی کند. از قابلیت‌های جذاب منطقه Utopia Planitia می‌توان به ساختار تپه شنی مانند، یخبندان بالقوه و بقایای یک آتشفشان قدیمی در آن اشاره کرد که این مریخ نورد احتمالا به بررسی دقیق‌تر آنها خواهد پرداخت.

برای خواندن توضیحات روی گزینه «تصاویر بزرگ» کلیک کنید

گزارش تصویری‌های مشابه
بهترین پهپادها برای مبتدیان در سال 2020
دانستنی‌هایی درباره ماه
عکس‌های دنیای زیر آب اقیانوس‌ها که برنده جایزه شده‌اند
پروژه‌های نوآورانه مطرح برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس
 
کد مطلب: 65237
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام