۰
plusresetminus
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۸

ناسا برای پرواز روی مریخ یک بالگرد ساخته است

ایتنا - مریخ‌نورد و بالگرد ناسا در روز ۲۰ ژوئیه از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به فضا پرتاب خواهند شد.
ناسا برای پرواز روی مریخ یک بالگرد ساخته است
ناسا آماده است تا نخستین پرواز خود در سیاره‌ای دیگر را به انجام برساند. این بالگرد در ماه ژوئیه به مریخ پرتاب خواهد شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، این بالگرد بخشی از مأموریت مریخ ۲۰۲۰ ناسا است و گل سرسبد آن نیز مریخ‌گرد Perseverance خواهد بود. هدف از طراحی این روبات، کمک به دانشمندان بوده تا مشخص کنند که آیا زندگی در سیاره سرخ تاکنون امکان‌پذیر بوده است یا نه. این بالگرد ابزاری اساسی برای این هدف نیست، اما بر روی مریخ‌نورد سوار خواهد شد تا توانایی ناسا برای انجام پرواز در سیارات دیگر را آزمایش کند.

جیم برایدنستاین (مدیر ناسا) در خلال همایش خبری که در روز ۱۷ ژوئن برای این مأموریت برگزار شده بود، گفت: «چیزی که من را به‌عنوان مدیر ناسا، خیلی هیجان زده کرده، این است که قرار است شاهد پرواز یک بالگرد در سیاره‌ای دیگر باشیم. این چیزی است که پیش‌تر هرگز در تاریخ انسانی رخ نداده است.»

میمی آنگ (مهندس این بالگرد) می‌گوید: «بالگرد Ingenuity شش سال در مرحله توسعه قرار داشته است، اما اکنون به قسمت زیرین مریخ‌نورد وصل شده تا به سیاره سرخ برود.» پس از ورود فضاپیما به مریخ در فوریه ۲۰۲۱ و تحمل «هفت دقیقه وحشت» که مریخ‌نورد کیوریاستی ناسا نیز هنگام فرود در سیاره سرخ در سال ۲۰۱۲ با آن روبرو شد، این بالگرد خود را از مریخ‌نورد اصلی جدا خواهد کرد.
 

مت والاس (معاون مدیر پروژه مأموریت مریخ ۲۰۲۰) در این نشست خبری گفت: «وقتی این بالگرد تلاش می‌کند پرواز کند، دست‌کم ۵۰ متر از خود مریخ‌نورد فاصله خواهد داشت. با این حال، قادر خواهد بود با استفاده از شماری از ۲۳ دوربین موجود در بورد خود، پروازها را کنترل کند.

گفته می‌شود این بالگرد سه پرواز در سیاره سرخ انجام خواهد داد، اگرچه بسته به نحوه انجام این مأموریت، تعداد پروازها می‌تواند متفاوت باشد. والاس می‌گوید: «ما قصد داریم هر بار یک پرواز به انجام برسانیم.»

گفتنی است مریخ‌نورد و بالگرد ناسا در روز ۲۰ ژوئیه از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به فضا پرتاب خواهند شد.
کد مطلب: 61342
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام