۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۰

واتس‌اپ دو میلیون کاربر هندی را به دلیل نقض قوانین ارسال پیام مسدود کرد

ایتنا – به نظر می‌رسد که شرکت واتس‌اپ قصد دارد تا قوانین خود را با جدیت تمام برای کاربران اعمال کند و در همین راستا نیز این شرکت به تازگی اقدام به مصدود سازی حساب کاربری 2 میلیون کاربر در شبه قاره هند کرده است.
واتس‌اپ دو میلیون کاربر هندی را به دلیل نقض قوانین ارسال پیام مسدود کرد
به نظر می‌رسد که شرکت واتس‌اپ قصد دارد تا قوانین خود را با جدیت تمام برای کاربران اعمال کند و در همین راستا نیز این شرکت به تازگی اقدام به مصدود سازی حساب کاربری 2 میلیون کاربر در شبه قاره هند کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techxplore، این شرکت آمریکایی اعلام کرده است که بیشتر این جامعه کاربارن مسدود شده مشکل سواستفاده از پیام‌های اسپم را داشته و به این دلیل از قوانین این شرکت تخطی کرده‌اند.
 
این پیام‌رسان که یکی از شرکت‌های زیرگروه فیس‌بوک محسوب می‌شود در زمیان تعداد پیام‌های که یک فرد می‌تواند فروارد کند، محدودیت‌هایی را اعمال کرده است که این امر برای جلوگیری از انتشار اطلاعات کذب بوده است.
 
این قوانین دو ماه پیش در هندوستان عملیاتی شدند و در همین مدت زمان کوتاه، دو میلیون کاربر مسدود شده‌اند. واتس‌اپ در این زمینه مجبور به شفاف‌سازی بوده است و دلیل این امر نیز قانون نظارت هندوستان بر شبکه‌های اجتماعی است.
 

واتس‌اپ در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده است: «ما قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار داریم که می‌توانند کاربرانی که تعداد بالایی از پیام‌ها را به افراد دیگر فروارد کرده‌اند شناسایی کنیم و در همین راستا نیز دو میلیون کاربر هندی در بازه زمانی 15 می تا 15 ژوئن به خاطر تخطی از قوانین، مسدود شده‌اند.»
 
برای درک بهتر این آمار کافی است بدانید که شرکت واتس‌اپ تعداد 400 میلیون کاربر فعال در هندوستان دارد و این کشور از بزرگ‌ترین بازارهای این نرم‌افزار به حساب می‌آید.
 
شایان ذکر است که اصلی‌ترین امری که موجب ایجاد چنین قانونی شده بود، دست به دست شدن شایعات متعدد درباره گروهی که کودکان را به سرقت می‌برند بود و این شایعات موجی از ترس و ناامنی را در کشور هندوستان به وجود آورده بود در حالی که در واقعیت هیچ موردی به این مشخصات وجود نداشت.
 
در پایان باید به این نکته اشاره کرد که واتس‌اپ در حال رایزنی با دولت هندوستان است تا بتواند بخشی از این قوانین را که با ساختار کاری این پیام‌رسان در تضاد است، تغییر بدهد ولی هنوز در این زمینه نتیجه‌ای نگرفته‌ است.
کد مطلب: 65504
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام