۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۲

افزايش واردات گوشي تلفن همراه در 11 ماهه امسال

ایتنا- در ۱۱ ماهه سال جاري همچنين ۲۷ تن گوشي تلفن همراه به ارزش چهار ميليون و ۳۰۸ هزار دلار از چين خريداري‌ کرده‌ايم.


ميزان واردات گوشي تلفن همراه در ۱۱ ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ارزشي ۱۶۷.۹۵ درصدي داشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، در حالي که در ۱۱ماهه سال گذشته ميزان واردات گوشي تلفن همراه به کشور ۲۷۰ تن به ارزش ۲۷ ميليون دلار بوده است اين ميزان در مدت مشابه سال جاري به ۴۷۰ تن به ارزش ۷۳ ميليون دلار رسيده که بر اين اساس ۷۳.۷۰ درصد از نظر وزني و ۱۶۷.۹۵ درصد از نظر ارزشي افزايش داشته است.

منطقه آزاد چابهار، امارات متحده عربي و چين عمده‌ترين مبادي واردات گوشي تلفن همراه به کشور در اين مدت بوده‌اند كه ميزان واردات از منطقه آزاد چابهار ۱۸۷ تن به ارزش ۲۷ ميليون و ۷۹۸ هزار دلار بوده كه به لحاظ وزن ۴۰.۱۴ درصد و به لحاظ ارزش ۳۸.۰۴ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

همچنين ميزان واردات گوشي تلفن همراه از امارات متحده عربي در اين مدت، ۲۳۳ تن به ارزش ۳۷ ميليون و ۱۳۸ هزار دلار بوده كه اين كشور از نظر وزني ۵۰.۰۸ درصد و به لحاظ ارزشي ۵۰.۸۳ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

در ۱۱ ماهه سال جاري همچنين ۲۷ تن گوشي تلفن همراه به ارزش چهار ميليون و ۳۰۸ هزار دلار از چين خريداري‌ کرده‌ايم که به لحاظ وزني ۵.۸۹ درصد و به لحاظ ارزشي ۵.۹۰ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه به كشور را به خود اختصاص داده است.

در مورد ساير كشورها ميزان واردات گوشي تلفن همراه در اين مدت ۱۸ تن به ارزش سه ميليون و ۸۲۶ هزار دلار بوده كه از نظر وزني ۳.۸۹ درصد و از نظر ارزشي ۵.۲۳ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه را نشان مي‌دهد.
 
کد مطلب: 21498
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام