۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۴

راه‌اندازي شبكه داخلي شدني است اما با چه هزينه‌اي؟

ایتنا- معاون توسعه و مهندسي شركت مخابرات تهران: مسلما داشتن شبكه‌اي كه تنها متخص ايران باشد، ارتباطي به اينترنت ندارد و سرمايه‌گذاري‌هايي را طلب مي‌كند و محتوا يكي از مهم‌ترين مباحث اين شبكه است.


راه‌اندازي شبكه داخلي، شدني است اما اين كه با چه سياست و هزينه‌هايي راه‌اندازي شود، مهم است.

به گزارش ایتنا، سميع‌الله صادقي آراني - معاون توسعه و مهندسي شركت مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب درباره قابليت اجرايي شدن شبكه ملي و داخلي ابراز كرد: با راه‌اندازي چنين شبكه‌اي مي‌توان محدوده كوچكي را در داخل به وجود آورد كه از منظر Logic جداست اما از همان بستر ثابت استفاده مي‌كند.

او گفت: مسلما داشتن شبكه‌اي كه تنها مختص ايران باشد، ارتباطي به اينترنت ندارد و سرمايه‌گذاري‌هايي را طلب مي‌كند و محتوا يكي از مهم‌ترين مباحث اين شبكه است.

وي با بيان اينكه اگر عرض باند دو مگ هم ايجاد شود، اما محتوايي براي ارائه برروي آن وجود نداشته باشد، چه كاري مي‌خواهيم انجام دهيم؟ تصريح كرد: البته در راستاي تلويزيون اينترنتي "شيما" كه ما راه‌اندازي كرديم، قراردادي با يكي از بخش‌هاي صدا و سيما مبني بر توليد محتوا امضا كرديم؛ به اين صورت كه هر دو مكلف به انجام و راه‌اندازي چنين شبكه‌اي هستيم و ظرفيت سه مگا را براي آن ايجاد كرده‌ايم.
 
کد مطلب: 21401
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام