۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۱

IPTV نمونه‌اي از خدمات شبكه‌هاي داخلي

ایتنا- ايجاد شبكه‌اي داخلي مي‌تواند رونق كسب و كار IT را به دنبال داشته باشد تا توليدات و خدمات داخلي نيز رنگ و بوي طراوت به خود بگيرند.


IPTV يا تلويزيون اينترنتي يكي از نمونه‌هاي خدمات شبكه داخلي حساب مي‌شود كه در كشورهاي پيشرفته خيلي قبل‌تر ايجاد شده است.

به گزارش ایتنا كوروش جهان‌كاوه - كارشناس فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين‌كه تلويزيون اينترنتي يكي از اقدامات در اين بستر بوده است، تصريح كرد: تلويزيون اينترنتي كه چندي است در كشور ما هم جلوه كرده و ارگان‌هايي چون صدا و سيما و مخابرات را بر آن داشته تا چنين سرويسي را عرضه كنند، يكي از اقدامات در كشورهاي پيشرفته تلقي مي‌شود كه در گذشته انجام شده، سرمايه‌گذاري آنها برروي چنين اقداماتي مربوط به سال‌هاي پيش است و ديگر ترجيح مي‌دهند به سمت خدمات ارز افزوده بيشتر همچون خدمات نسل چهارم بروند.

او تصريح كرد: تلويزيون اينترنتي كه يك نسخه اوليه آن راه‌اندازي شد، تنها نمونه ساده‌اي از اين كار بود اما اين اميد را مي‌دهد كه زيرساخت‌ها و بسترها در حال آماده شدن هستند و سرمايه‌گذاري‌ها هم به سمت آن مي‌روند.

جهان كاوه افزود: ايجاد شبكه‌اي داخلي مي‌تواند رونق كسب و كار IT را به دنبال داشته باشد تا توليدات و خدمات داخلي نيز رنگ و بوي طراوت به خود بگيرند.

او با تاكيد بر اين كه بايد با اتحادي يكپارچه به ظرفيت داخلي شبكه ارتباطات و سيگنالينگ كشور افزوده شود، اظهار كرد: شبكه داخلي با ظرفيت بالا و فراگير يكي از نيازمندي‌هاي امروز ما تلقي مي‌شود تا بتوانيم با كشورهاي داراي دستاوردهاي ديجيتالي رقابت كنيم.

وي تصريح كرد: ايجاد ظرفيت بالا در شبكه IP داخلي مي‌تواند بستري براي ارائه خدمات الكترونيكي پيشرفته باشد تا برخي محدوديت‌هاي ارتباطات لايه شبكه برطرف شود زيرا در حال حاضر براي استفاده از خدمات اينترنت با محدوديت‌هايي براي برخي دسترسي‌ها هم‌چون پهناي باند ۱۲KBPS روبه‌رو هستيم.

او با اشاره به مطرح شدن جدي ايجاد شبكه ملي اطلاعات و فاز اول آن براي سال آينده، تصريح كرد: اتفاقي كه در اين بستر خواهد افتاد اين است كه ديگر براي دسترسي به محتواي شبكه نيازي به راه‌حل براي به دست آوردن پهناي باند بالاتر نيست چراكه پهناي باند بدون محدوديت و در حد استاندارد ساير كشورهاي در حال رقابت در اين حوزه فراهم خواهد شد البته طبق آنچه كه مسوولان اعلام مي‌كنند.

اين كارشناس فناوري اطلاعات درباره اينكه ايجاد چنين شبكه و اقداماتي به پيش نياز‌هايي ضروري همچون كابل‌هاي پرسرعت نياز دارد، خاطرنشان كرد: ظرفيت پورت‌هاي پرسرعت روز به روز در حال افزايش است و از اين باب نمي‌توان نگراني داشت چراكه متوليان مطمئنا آگاهند كه اگر زيرساختي نداشته باشند، سرويسي هم نمي‌توانند ارائه كنند و البته اميدوارم كه زيرساخت براي تمامي نقاط فراهم شود، درغير اين صورت شاهد خواهيم بود كه سرويس‌ها به‌صورت بخشي عرضه شوند.
کد مطلب: 21499
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام