۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۳
وزیر ارتباطات:

جدايي شبکه‌هاي داخلي از اينترنت با ايجاد شبکه ملي اطلاعات

ایتنا- تقی‌پور: "شبكه ملي اطلاعات نيازمند مساعدت تمامي بخش‌ها اعم از خصوصي و دولتي براي محتواسازي است و مسلما در بدو شروع همچون شبكه اينترنت نخواهد بود."


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه با ايجاد شبکه ملي اطلاعات، شبکه‌هاي داخلي از اينترنت جدا خواهند شد، گفت: بر همين اساس در کنار شبکه ملي اطلاعات، اينترنت به منظور استفاده‌هاي کاربردي عمومي و دريافت اطلاعات مورد نياز که در شبکه داخلي در دسترس نيست، استفاده خواهد شد.

به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه اينترنت به‌صورت ذاتي شبکه‌اي ناامن است، اظهار كرد: با راه‌اندازي شبکه ملي و بهره‌گيري از نرم‌افزارهاي بومي اين شبکه به بستري امن براي تعاملات دولت الکترونيکي تبديل خواهد شد.

وزير ارتباطات با بيان اينكه بحث امنيت با راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات به‌صورت ذاتي حل و فصل خواهد شد در ادامه ابراز كرد: شبكه ملي اطلاعات نيازمند مساعدت تمامي بخش‌ها اعم از خصوصي و دولتي براي محتواسازي است و مسلما در بدو شروع همچون شبكه اينترنت نخواهد بود.

تقي‌پور تاكيد كرد: تمامي فعاليت‌ها از جمله ميزباني داده‌ها در داخل كشور در راستاي اجراي اين شبكه بوده است و انتظار مي‌رود با پياده‌سازي يكپارچه، ملزومات تمامي مسيرها براي اجراي نهايي اين شبكه فراهم شود.
 
کد مطلب: 21475
نام شما
آدرس ايميل شما


علیرضا
feedback
اینطور که معلومه قطع شدن اینترنت جدیه! باید ما هم یک فکر جدی بکنیم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام