۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۰۰

جدول برترین کشورها از نظر تعداد کاربر اینترنت

ایتنا- ایران رکورد دار بیشترین کاربران اینترنت در خاورمیانه در سال 2011 شد.


آمار جدید تعداد کاربران اینترنت جهان نشان می‌‌دهد که ایران با ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر، توانسته است سهم ۴۷ درصدی از کاربران اینترنت خاورمیانه را به خود اختصاص دهد و رکورد دار بیشترین تعداد کاربر در این منطقه باشد.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، وب سایت Internet World Stats آمار جدید خود را از تعداد کاربران جهان تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است که بر اساس آن قاره آسیا با یک میلیارد و ۱۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۷۶ کاربر بیشترین بخش تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده است.

اروپا با ۵۰۰ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۶۸۶ کاربر پس از آسیا در رتبه دوم قرار گرفته و آمریکای شمالی با ۲۷۳ میلیون و ۶۷ هزار و ۵۴۶ کاربر رتبه سوم را به دست آورده است.

جدول رتبه مناطق مختلف دنیا از نظر تعداد کاربر اینترنت

بر اساس این گزارش، هر قاره نسبتی خاصی را از کل درصد کاربران جهان به خود اختصاص داده است، قاره آفریقا ۶.۲ درصد، آسیا ۴۴.۸ درصد، آمریکای شمالی ۱۳ درصد، آمریکای لاتین ۱۰.۱ درصد، اقیانوسیه یک درصد، خاورمیانه ۳.۳ درصد و اروپا ۲۲.۷ درصد از کل کاربران اینترنت در جهان را تشکیل می‌دهند.

در میان کشورهای آفریقایی کشور نیجریه با ۴۵ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۰۰ کاربر بیشترین تعداد کاربران آفریقایی را در اختیار دارد. کشورهای چین از آسیا با ۵۱۳ میلیون کاربر، ایالات متحده آمریکا در آمریکای شمالی با ۲۴۵ میلیون کاربر، برزیل در آمریکای لاتین با ۷۵ میلیون ۹۸۲ هزار کاربر، استرالیا در اقیانوسیه با ۱۹ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۸۳۲ کاربر، ایران در خاورمیانه با ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر و آلمان در اروپا با ۶۵ میلیون و ۱۲۵ هزار کاربر بیشترین تعداد کاربران را در هر قاره به خود اختصاص داده‌اند.
جدول برترین کشورها از لحاظ تعداد کاربر اینترنت در مناطق هفت‌گانه دنیا
ایران با وجود تمامی مشکلات و جنجالهایی که به تازگی بر سر سرعت اینترنت و محدودیت دسترسی به سرویسهای ایمیل به وجود آمد، در خاورمیانه نسبت به آماری که تا پایان سال ۲۰۱۰ از تعداد کاربران منتشر شده بود با افزایشی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مواجه شده و تعداد کاربران آن به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر رسیده است.

پس از ایران عربستان سعودی با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر و رژیم صهیونیستی با پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۴۶ کاربر رتبه های دوم و سوم خاورمیانه به شمار می روند. همچنین ایران ۴۷.۴ درصد از کل کاربران خاورمیانه، عربستان ۱۴.۸ درصد و رژیم صهیونیستی ۶.۸ درصد از کل کاربران خاورمیانه را در اختیار دارند.
جدول رتبه‌بندی تعداد کاربران در خاورمیانه

نکته قابل توجه درباره تعداد کاربران خاورمیانه افزایش چشمگیر تعداد کاربران اینترنت در عراق است به شکلی که این کشور برخلاف آماری که تا پایان سال ۲۰۱۰ ارائه شده بود، یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۶۰ کاربر در اختیار دارد، به بیانی دیگر تعداد کاربران این کشور ۹۷۸ هزار و ۷۶۰ نفر افزایش پیدا کرده و به این شکل قطر به آخرین کشور خاورمیانه از نظر تعداد کاربران اینترنتی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش Internet World Stats، تعداد کل کاربران در سرتاسر جهان که در پایان سال ۲۰۱۰ در حدود یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۸۱۶ نفر اعلام شده بود با افزایش بیش از ۳۰۰ میلیون نفر به دو میلیارد و ۲۶۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۴۲ کاربر رسیده است.
 
کد مطلب: 21154
نام شما
آدرس ايميل شما


امیررجایی زاده
feedback
United Kingdom
ایران دومین کشور از لحاظ فیلترین در دنیا.
و هشتمین کشور از آخر از لحاظ سرعت اینترنت در دنیا.
محض اطلاعتون اینارو گفتم که خیلی به خودتون نبالید که ایران تو خاورمیانه اوله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام