۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴

اشتباه بزرگ وزیر ارتباطات در ارائه آمار کاربران اینترنت

ایتنا - مقامات وزارت ارتباطات با ارائه آمارهای خاص، آمارهای اینترنتی کشور را بسیار فراتر از واقعیت عنوان می‌کردند ضمن اینکه این آمار را در اختیار اتحادیه جهانی مخابرات قرار می‌دهند.


آی تی ایران - وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهار نظر خود در گیلان از وجود ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر اینترنتی در کشور خبر داده این درحالی است که طبق آمارهای مرکز آمار ایران تعداد کاربران اینترنت در ایران ۱۴ میلیون و ۷۰۰ نفر است.

این نخستین بار نیست که وزیر ارتباطات و دیگر مقامات این وزارتخانه آمارهای مرکز آمار ایران که قبلا و بر اساس فرمول‌هایی تهیه شده اند را به عنوان آمار واقعی اعلام می‌کنند.

مقامات وزارت ارتباطات و شرکت فناوری اطلاعات با ارائه آمارهایی که از فرمول‌های خاص به دست آمده آمارهای اینترنتی کشور را بسیار فراتر از واقعیت عنوان می‌کردند ضمن اینکه این آمار را در اختیار اتحادیه جهانی مخابرات ( که مرجع سایت internetworldststas ) است، قرار می‌دهند.

تفاوت فاحشی که دو آمار ارایه شده از این دو مرکز عملا نشان دهنده اشتباه فرمول نویسی میزان کاربران اینترنت در ایران است و به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

متد مرکز آمار ایران برای آمارگیری کاربران اینترنت مراجعه به منزل مردم و فرمول مورد نظر وزارت ارتباطات برای تهیه آمار محاسبه تخمینی کاربران از روی میزان پهنای باند مصرفی است.

گفتنی است طی روزهای اخیر انتقادهایی به خصوص از سوی سلیمانی وزیر سابق ارتباطات و نماینده مجلس آینده ( نهم) در عدم توسعه اینترنت در کشور مطرح شده است.
 
کد مطلب: 22229
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام