بخش خصوصي مشکلات فني خود را گردن مخابرات مياندازد
چنگيز اميري مديرعامل شرکت مخابرات فارس در گفتوگو با ايسنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: در بحث مشکلات فني مربوط به اينترنت به دليل اينكه يک شرکت، مجري نيست و عوامل ديگري هم در کار است، شايد نتوان شرکت يا فرد مشخصي را محکوم کرد.
وي با اشاره به مشکلات متعدد در ارايه اينترنت به مشتريان توسط بخش خصوصي گفت: عمدتاً بخش خصوصي تلاش ميکند مشکلات فني خود را به گردن مخابرات بيندازد اما همه مشکلات متوجه مخابرات نيست. وي با بيان اينکه مخابرات قبل از هرگونه تغييرات و يا مشکل فني در شبکه، به مردم اطلاعرساني ميکند ادامه داد: بخش خصوصي هم بايد درخصوص مشکلات و نواقص فني خود و هر زماني که براي اصلاح آن لازم است به مردم اطلاعرساني کند.
مديرعامل شرکت مخابرات فارس ضعف نظارت بر شرکتهاي اينترنتي را پذيرفت اما در عين حال تصريح کرد: شرکتهاي اينترنتي بايد سعي کنند از قراردادهاي نوع SLA يعني ارائه سرويسهاي تضمين شده و متعهدانه استفاده کنند که متأسفانه اين نوع سرويسها کمتر در کشور ارائه ميشود.
وي افزود: در قراردادهاي نوع SLA شرکتهاي ارائه دهنده خدمات اينترنت خود را در مقابل مشتري متعهد ميکنند که در صورت بروز هرگونه مشکلي خسارت پرداخت کنند. اميري با اشاره به گسترش شرکت خصوصي ارائه دهنده اينترنت (PAP) در استان فارس گفت: هم اکنون در تمامي مراکز مخابراتي شهر شيراز و 70 درصد شهرهاي فارس امکان ارائه ADSL و اينترنت با هر پهناي باند مورد نياز وجود دارد.
وي با بيان اينکه مشتريان شرکتي را انتخاب کنند که همواره خدمات خوب را ارائه مي دهد، افزود: وجود چند شرکت خصوصي در حوزه اينترنت ميتواند امکان رقابت و ارائه خدمات بهتر را ميسر کند.