۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۵

به آنچه که قبل از خواب می‌خورید دقت کنید!

ایتنا - اگر به طور ناگهانی متوجه شدید که درست قبل از رفتن به رختخواب هوس خوردن غذا یا نوشیدنی می‌کنید، یک متخصص به شما پیشنهاد می‌کند از وعده‌های غذایی بزرگ و کافئین خودداری کنید.
به آنچه که قبل از خواب می‌خورید دقت کنید!

روبرتا اندینگ، متخصص تغذیه و استادیار در دپارتمان جراحی ارتوپدی جوزف بارنهارت در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، می‌گوید: «از نقطه نظر خواب، اگر قصد دارید ساعت 9 شب به رختخواب بروید، نباید وعده غذایی بزرگی را قبل خوابیدن بخورید. اگر به کافئین حساس هستید، نوشیدن آن را حوالی ظهر متوقف کنید. نوشیدن کافئین قبل از خواب بر کیفیت خواب شما تأثیر می‌گذارد. یک فرد به طور متوسط ​​حدود 10 تا 20 دقیقه طول می‌کشد تا به خواب برود. اگر در بدن خود کافئین دارید یا به آن حساس هستید، این مقدار زمان می‌تواند دو برابر شود.»

به گزارش ایتنا، همچنین مراقب منابع پنهان کافئین باشید؛ به نظر اندینگ: «کافئین نه تنها در قهوه، چای و برخی نوشابه‌های گازدار یافت می‌شود، بلکه می‌توان آن را در نوشیدنی‌های قبل از تمرین که قبل از رفتن به باشگاه می‌خورید نیز پیدا کرد.»

او هشدارهای مشابهی برای خوردن وعده های غذایی سنگین در اواخر شب داده و اظهار می‌کند که مصرف یک وعده غذایی بزرگ قبل از خواب بر جریان خون تاثیر گذاشته و چرخه خواب و بیداری را تغییر می‌دهد.

به گفته او:« داشتن مقدار زیادی غذا در معده قبل از خواب می‌تواند جریان خون را به روده شما هدایت کند تا غذا را هضم کند، به این معنی که جریان خون کمتری به مغز شما می‌رود. شما به این جریان خون در مغز خود نیاز دارید تا مطمئن شوید که وارد مراحل مختلف خواب می‌شوید»

 


وی همچنین افزوده:« بنابراین، اگر لازم است قبل از خواب چیزی بخورید، بهترین گزینه این است که چیزی سبک و آسان برای هضم بخورید، مانند یک کاسه توت، ماست یونانی یا حتی یک سیب ورقه شده با مقداری کره بادام زمینی. این وعده باید سرشار از پروتئین یا چربی باشد که مدت بیشتری در معده شما بماند. کیفیت نیز مهم است. بسیاری از غذاهایی که مردم قبل از خواب می‌خورند، میان‌وعده‌هایی مانند چیپس یا بستنی هستند.»

در مورد آنچه برای نوشیدن در شب خوب است، لازم نیست به آب اکتفا کنید؛ اندینگ نوشیدن شیر یا حتی آب گازدار بدون کافئین را پیشنهاد می‌کند. اندینگ گفت: «بسیاری از دلایلی که مردم قهوه یا چای می‌نوشند به این دلیل است که از طعم آن لذت می‌برند. اگر قهوه یا چای چیزی است که فرد باید قبل از خواب بخورد، در مورد تغییر آن به نوع بدون کافئین فکر کنید، که گزینه بهتری خواهد بود. اگرچه قهوه بدون کافئین همیشه 100 درصد بدون کافئین نیست، ولیکن کافئین آن به میزان قابل توجهی کمتر است.»
کد مطلب: 79020
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام