۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۱

قراردادهای هوش مصنوعی متا و گوگل با استودیوهای هالیوود

ایتنا - نتفلیکس و دیزنی «تمایلی به ارائه مجوز (لایسنس) به منظور استفاده از محتوایشان ندارند» اما «علاقه خود را به انواع دیگر همکاری‌ها ابراز کرده‌اند».
قراردادهای هوش مصنوعی متا و گوگل با استودیوهای هالیوود
بر اساس گزارشی جدید در بلومبرگ، متا و گوگل به استودیوهای هالیوود میلیون‌ها دلار پیشنهاد می‌دهند به این امید که قراردادهای مجوزی منعقد کنند که می‌تواند مدل‌های آنها را برای ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی بهبود بخشد. طبق گزارش‌ها، این شرکت‌ها «ده‌ها میلیون دلار» پیشنهاد داده‌اند، اگرچه مشخص نیست که از این گفتگوها چه چیزی حاصل خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، نتفلیکس و دیزنی «تمایلی به ارائه مجوز (لایسنس) به منظور استفاده از محتوایشان ندارند» اما «علاقه خود را به انواع دیگر همکاری‌ها ابراز کرده‌اند». بر اساس گزارش ها، شرکت «برادران وارنر دیسکاوری» تمایل خود را برای صدور مجوز استفاده از برخی از برنامه‌هایش ابراز کرده است.
 
سخنگویان متا و گوگل از اظهارنظر درباره گزارش بلومبرگ خودداری کردند. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها امیدوارند چنین معاملاتی به پیشرفت ابزارهای تولید ویدیوی آنها کمک کند. گوگل اخیراً یک مدل تبدیل متن به ویدیو، به نام Veo، را به نمایش گذاشته و از دونالد گلاور (هنرپیشه و موزیسین آمریکایی) برای تبلیغ قابلیت‌های آن استفاده کرده است. متا همچنین در حال تحقیق در مورد ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

 

چیزی شبیه به مسابقه تسلیحاتی بین شرکت‌های هوش مصنوعی برای ایجاد قراردادهای دریافت مجوز از شرکت‌های رسانه‌ای وجود دارد. OpenAI و NewsCorp اوایل به‌تازگی قراردادی چند ساله برای آوردن محتوای خبری به ChatGPT اعلام کردند. به گزارش بیزینس اینسایدر، متا همچنین در حال بررسی پرداخت نقدی به ناشران برای دسترسی به «اخبار، محتوای عکس و ویدیو» برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی است.
 
اما، آنگونه که بلومبرگ خاطرنشان کرده است، استودیوهای هالیوود ممکن است در مورد چنین قراردادهایی تردیدهایی داشته باشند. اگرچه ابزارهای ویرایش به کمک هوش مصنوعی می‌توانند جذاب باشند، اما نگرانی‌های گسترده‌ای در صنعت سرگرمی در مورد نحوه استفاده شرکت‌های هوش مصنوعی از کارهای خلاقانه آنها وجود دارد. این تنش در هفته جاری زمانی آشکار شد که اسکارلت جوهانسون OpenAI را متهم کرد که صدای او را، با وجود مخالفتش با این شراکت، برای دستیار «اسکای» خود در ChatGPT شبیه‌سازی کرده است. OpenAI ادعاهایی مبنی بر اینکه سعی کرده است صدای او را تقلید کند را رد کرده است.
کد مطلب: 79072
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام