۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶

قوز کردن روی حافظه تاثیر می‌گذارد؟

ایتنا - افرادی که قوز می‌کنند، می‌توانند در مقایسه با آنهایی که حالت بدنی صاف و بدون قوز دارند، حافظه ضعیف‌تر و خلق‌و‌خوی بدتری داشته باشند.
قوز کردن روی حافظه تاثیر می‌گذارد؟

 قوز کردن وضعیت بدنی است که بیشتر در نوجوانان و جوانان دیده می‌شود. از قدیم گفته‌اند که غوز کردن وضعیت بدی برای بدن ایجاد می‌کند و می‌تواند به ستون فقرات آسیب بزند. اما کانورسیشن به آسیب کمتری شنیده شده ناشی از قوزه کردن اشاره کرده و آن تاثیر منفی بر حافظه است.

افرادی که قوز می‌کنند، می‌توانند در مقایسه با آنهایی که حالت بدنی صاف و بدون قوز دارند، حافظه ضعیف‌تر و خلق‌و‌خوی بدتری داشته باشند. به گزارش نیویورک‌پست، تحقیقی هم در سال ۲۰۱۷ انجام شد که نشان می‌دهد، افرادی که غوز می‌کنند، خاطرات بد بیشتری را به یاد می‌آورند.

به گزارش کانورسیشن، بنابراین پی‌ بردن به اینکه چطور قوز کردن «بد» تلقی شد، چندان دشوار نیست، زیرا از دیرباز، نمایانگر وضعیت و حالت منفی بدن بوده است. اما به رغم تمامی برداشت‌های روانشناختی و شخصیتی که به فرد قوزکرده نسبت می‌دهند، آیا این خمیدگی پشت برای ستوان فقرات مضر است و آیا برخی وضعیت‌های بدنی باید واقعا خوب و برخی دیگر بد در نظر گرفته می‌شوند؟

 طی دو دهه گذشته، تحقیقات بالین زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد که قوز کردن بر ستون فقرات تاثیری نمی‌گذارد. شواهدی هم که اثبات کند افرادی که قوز می‌کنند، احتمالا درد کمر یا درد گردن می‌گیرند، در دسترس نیست. مدرک روشنی که نشان‌دهنده تاثیر منفی قوز کردن هنگام کار پشت میز یا کار با موبایل، بر ستون فقرات باشد، موجود نیست.

 


در آخرین دستورالعمل بهداشتی بریتانیا هم در مورد کار با صفحه نمایشگر به «وضعیت بدنی ایده‌آل» کمتر تاکید و در عوض توصیه شده است که «وضعیت‌های بدنی راحتی را انتخاب کنید، حالت بدنتان را تغییر دهید، از وضعیت‌ بدنی ناخوشایند (مانند خمیدگی یا قوس دادن به پشت یا گردن) بپرهیزید و در طول روز، هرازچند‌گاه وضعیت ثابتی را که در آن قرار دارید تغییر و به خودتان استراحت دهید. همه این نکات به کاهش خطر ابتلا به درد و خستگی عضلانی کمک می‌کنند».

با تمام این‌ها یک جنبه وجود دارد که ممکن است «قوز کردن» تاثیر منفی روی آن داشته باشد. به گزارش سی‌ان‌ان، قوز کردن در مقایسه با صاف نشستن، احتمالا حافظه ضعیف‌تر و کسلی به همراه خواهد داشت و این دست مشکلات حافظه و خلق‌وخو می‌تواند با تغییر وضعیت از حالت قوزکرده به حالت شق‌ورق و صاف بهبود یابد. بنابراین شاید پربیراه نیست که قوز کردن حالتی منفی را تداعی می‌کند.  
کد مطلب: 79013
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام