۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۲

کفش ورزشی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفش ورزشی در واقع مهمترین بخش از لباس ورزشی افراد است، چراکه عملکرد مهمی در حرکت و تحمل وزن بدن را دارد. از این رو قبل از تهیه یک کفش باید مواردی را در نظر گرفت تا در نهایت منجر به بهترین انتخاب شود.
کفش ورزشی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


کفش ورزشی در واقع مهمترین بخش از لباس ورزشی افراد است، چراکه عملکرد مهمی در حرکت و تحمل وزن بدن را دارد. از این رو قبل از تهیه یک کفش باید مواردی را در نظر گرفت تا در نهایت منجر به بهترین انتخاب شود. در ادامه مواردی از ویژگی های مهم را بررسی میکنیم.
 

ویژگی‌های کفش ورزشی مناسب


کفش های خوب ویژگی های متعددی دارند. معمولاً قیمت عامل اصلی در بهتر بودن نیست زیرا ممکن است کفش مناسب ارزان‌تر از کفش نامناسب باشد؛ و حتی برندهای معروف تضمینی برای یک کفش با کیفیت نیستند. بهتر بررسی کنید که آیا کفش دارای ویژگی های زیر است یا نه؟
  • قابل تنظیم
    باید یک بند قابل تنظیم وجود داشته باشد که امکان تنظیم، بسته به نیاز فرد را فراهم کند.
    جادار بودن کفش
    باید فضای کافی (هم عرض و هم عمق) برای انگشتان پا در جلوی کفش وجود داشته باشد. در طول راه رفتن معمولی، پای شما در هر جهت تا یک سانتی متر کشیده و بلند می شود. بنابراین، باید کفشی را با عرض انگشت شست بلندتر از بلندترین انگشت خود انتخاب کنید.
    حداکثر پاشنه 2.5 سانتی متر
    ارتفاع پاشنه کفش نباید از 2.5 سانتی متر بیشتر باشد. در غیر این صورت، پاشنه و مچ پا ناپایدارتر می شوند و مستعد پیچ ​​خوردگی و درد در جلوی پا می شوند.
    ایجاد شرایط خوب
    کفش هایی که بیش از حد فرسوده شده اند را دور بیندازید، زیرا این کفش ها اغلب برخی از عملکرد اصلی خود را از دست داده اند. ادامه دویدن با کفش های فرسوده استرس و ضربه به پاها و مفاصل را افزایش می دهد که می تواند منجر به آسیب ناشی از استفاده بیش از حد شود. توصیه می شود هر 500 تا 650 کیلومتر یک جفت کفش دویدن تعویض شود.
 

ویژگی های کفش باشگاه زنانه و مردانه


اصولاً تفاوت چندانی بین کفش باشگاه زنانه و مردانه وجود ندارد; با این حال، نکات ظریفی هست که با توجه به فیزیک متفاوت زن و مرد باید به آنها توجه کرد.
ویژگی کفش ورزشی مناسب برای خانم ها در کاهش فشار روی زانو، مچ پا و انگشتان پا خلاصه می شود. با توجه به اینکه خانم ها شیک تر هستند، کفش های مورد استفاده باید حساسیت بیشتری نسبت به این موارد داشته باشند.
تفاوت بعدی که در خرید کفش ورزشی باید به آن توجه کرد، مدل و رنگ کفش است؛ اگرچه این موضوع تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد، اما شکل کفش و به طور کلی رنگ های استفاده شده در کفش های باشگاهی زنانه و مردانه متفاوت است. این راهنما به شما کمک می کند هنگام خرید کفش ورزشی مناسب بهتر عمل کنید.
 
 

کفش مناسب فوتبال چه ویژگی‌هایی دارد؟


کفش مناسب فوتبال برای عملکرد بهتر و ایمنی در زمین فوتبال بسیار مهم است. ویژگی‌هایی که باید در خرید کفش فوتبال مد نظر داشته باشید عبارتند از: پایداری، آرامش و راحتی، کنترل توپ و ضربات، ثبات و کنترل حرکت، و مقاومت در برابر فشار و ضربه. کفش‌های مناسب فوتبال باید دارای پایه‌های محکم و پشتیبانی مناسب برای پا باشند. همچنین، باید دارای سطوح آماری و سوپاپ‌های مناسب برای کنترل توپ و افزایش دقت در ضربات باشند. در نهایت، توجه به جنس و مواد با کیفیت برای مقاومت در برابر فشار و ضربه نیز بسیار حائز اهمیت است.
  • جنس کفش فوتبال
    با توجه به انتظاراتی که از کفش خود دارید و زمانی که می خواهید آن را بپوشید، جنس کفش فوتبال را انتخاب کنید تا کیفیت مورد انتظارتان را به دست آورید و قیمت مناسب را پرداخت کنید.
    سایز کفش فوتبال
    کفش فوتبالی که می خواهید بخرید باید به اندازه پای شما باشد. کفش نباید تنگ باشد زیرا باعث آسیب به انگشتان پا و پشت پا می شود.
    قیمت کفش فوتبال
    قیمت کفشی که قصد خرید آن را دارید باید متناسب با فعالیت شما باشد. اگر برای تفریح ​​و با دوستان فوتبال بازی می کنید، کفش های فوتبال نیمه حرفه ای و ایرانی گزینه بسیار متاسبی هستند.
 

کفش استاندارد فوتسال از چه قسمت هایی تشکیل شده؟


یک سری اصول کلی و نکات کلی در خرید هر نوع کفشی متداول است که در مطالبی در مورد اینکه بهترین کفش فوتسال چه ویژگی هایی دارد به آن ها اشاره کرده ایم. اما به خصوص برای کفش فوتسال به این نکته توجه کنید:
   -کفش فوتسالی که خریداری می کنید باید متناسب با سایز پای شما باشد
   - در صورت خرید اینترنتی کفش از جدول راهنمای سایز استفاده کنید و قبل از خرید نهایی توضیحات محصول را به دقت مطالعه کنید. اگر سوال بیشتری دارید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. از سایتی خرید کنید که شرایط تغییر سایز را با شرایط توافق شده فراهم می کند. خرید از یک برند حتی داخلی می تواند انتخاب مطمئن تری نسبت به خرید کپی و تقلبی در بازار باشد.
   - کفش های سبک و مناسب برای پای خود انتخاب کنید.
   - اگر از جوراب حوله ای ضخیم استفاده می کنید، هنگام خرید حتما به آن توجه کنید.
 
 

کفش مخصوص والیبال چه ویژگی هایی دارد؟


اگر به دنبال کفشی می گردید که راحتی و عملکرد مورد نیاز را برای شما فراهم کند، نکاتی وجود دارد که باید هنگام خرید کفش والیبال با کیفیت در نظر بگیرید.
اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که کفش کتانی باید دقیقاً اندازه پای شما باشد. اگر سایز کفش برای پا مناسب نباشد باعث ایجاد درد و ناراحتی در شما در حین بازی والیبال می شود که باعث آسیب به پا می شود. نکته بعدی، زمینی که می خواهید روی آن بازی کنید، روی کفشی که می خواهید بخرید نیز تأثیر می گذارد.
همچنین سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که مچ پا را به درستی نگه دارد تا در حین بازی بیشتر از پا حمایت کند. در ضمن نحوه بستن بند کفش و تنگ و گشاد بودن کفش در حین بازی بسیار مهم است. در صورت نیاز به مشاوره و نمایش مدل‌های بیشتر به فروشگاه و سایت تولیدی کفش ورزشی معزز مراجعه کنید.
  • وزن کفش والیبال
    یکی از اصلی ترین مواردی که در کفش والیبال باید به آن توجه کنید وزن کفش است. کفش‌های والیبال بسیار سبک‌تر از کفش‌های بسکتبال یا تنیس هستند، زیرا باید بتوانید سریع حرکت کنید و مسیر را به طور ناگهانی تغییر دهید. شما نمی خواهید کفش هایتان در طول بازی سرعت شما را کاهش دهند یا حرکت در زمین را برای شما دشوار کنند. پس کفش هایی بخرید که وزن کمی دارند.
    وزن کفش برای بازیکنان مسابقات، به ویژه بازیکنان حرفه ای و سطح بالا بسیار مهم است. هر چه کفش سبک تر باشد، حرکت و بازی در زمین بدون از دست دادن قدرت و سرعت برای بازیکن آسان تر است. کفش های ورزشی به این معنی است که بسیار سبک و سریع هستند. وزن کفش نشان دهنده پایداری و دوام کفش است که یکی از مهم ترین عوامل در ارزیابی کفش والیبال است.
    راحتی
    والیبال یک ورزش سخت است، بنابراین شما به کفش های راحت نیاز دارید. کفش شما باید کاملاً متناسب با پای شما باشد، از قوس راحت پشتیبانی کند، بالشتک عالی داشته باشد و ضربه را به خوبی جذب کند.
    تعادل و پایداری
    شما باید کفشی بخرید که تعادل و ثبات عالی را فراهم کند و همچنین از مچ پا حمایت کند تا از پیچ خوردن جلوگیری کند. قسمت جلوی کفش، یعنی قسمت پنجه باید به اندازه ای باشد که فضای کافی برای انگشتان پا ایجاد کند و از تماس انگشتان پا با دو طرف کفش جلوگیری کند.
    چسیندگی مناسب
    از آنجایی که والیبال یک ورزش گروهی است، به کفشی نیاز دارید که به درستی به زمین بچسبد و با هر حرکتی سر نخورد. معمولاً کف کفش های والیبال از لاستیک یا مواد مشابه ساخته می شود تا کشش و انقباض خوبی برای پا ایجاد شود.
    قیمت کفش والیبال
    کفش های والیبال ممکن است گران باشند، اما اگر بودجه کمی دارید، گزینه های مقرون به صرفه تری وجود دارد. فقط مطمئن شوید که کفشی که انتخاب می کنید تمام نیازهای شما را برآورده کند و کیفیت مورد نظر شما را داشته باشد.
    دوام و پایداری
    بازیکنان در هر سطحی به دنبال کفشی هستند که در حین بازی و تمرین در برابر سایش مقاومت کند. والیبال یک ورزش هوازی است که فشار زیادی به کفش وارد می کند. بازی والیبال با کفش هایی که بادوام و پایدار نیستند می تواند باعث تعویض زود هنگام کفش و آسیب های احتمالی شود.
    پهنا
    جلوی کفش باید به اندازه کافی پهن باشد تا فضای زیادی برای انگشتان پا ایجاد کند. این کار به جلوگیری از برخورد انگشتان پا به جلوی کفش در حین بازی کمک می کند، اگر انگشتان پا تحت فشار و سفت باشند، حرکات شما در حین بازی محدود می شود.
    جذب ضربه
    یکی از عوامل مهم در انتخاب کفش والیبال، جذب ضربه است. هنگام بازی، بدن شما ضربه زیادی را از سطح سخت جذب می کند. بنابراین اگر کفش شما این ویژگی را نداشته باشد با هر حرکت و پرش ضربات زیادی به پاها، زانوها و کمر شما وارد می شود که منجر به آسیب دیدگی شما می شود.
    پشتیبانی از قوس پا
    بسیاری از کفش های والیبال دارای ساپورت از قوس پا هستند، زیرا این مهم ترین عامل در حفظ سلامت بازیکنان است. اگر کفش‌های شما در حین بازی از قوس مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است در پا و مچ پا درد داشته باشید.
 

ویژگی‌ کفش مناسب برای پیاده روی


هنگام پیاده روی، تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش مناسب پیاده روی است. کفش پیاده روی باید بتواند ضربه های مداوم از پاشنه تا پنجه را تحمل کند، قسمت میانی پا و پاشنه را کاملاً بپوشاند و از آن محافظت کند و در عین حال فضای جلوی کفش پیاده روی متناسب با پنجه پا باشد.
   - کفش پیاده روی و ویژگی های آن
   - کفی کفش پیاده روی
   - رویه کفش پیاده روی
   - پاشنه کفش پیاده روی
   - کفش پیاده روی و پد ضربه گیری
   - کفش پیاده روی باید سبک باشد
   - کفش پیاده روی باید با سایز پاها اندازه باشد
بهترین زمان برای خرید کفش پیاده روی در پایان روز است که پاهایتان در اثر پیاده روی یا فعالیت های روزانه کمی متورم می شود، اما دقت کنید هنگام خرید کفش پیاده روی، همان جورابی را بپوشید که قصد دارید بپوشید. پوشیدن جوراب پیاده روی می تواند تاثیر بسزایی در سایز کفش شما داشته باشد.
کد مطلب: 77892
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام