۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۸

از سال آینده با بلیت ۱۰۰ هزار پوندی به گردشگری فضایی بروید

ایتنا - اسپیس پرسپکتیو، شرکت گردشگری در ارتفاعات فوق‌العاده بالا، از محفظه آزمایشی فضاپیمای نپتون این شرکت رونمایی کرد که قادر است تا سال ۲۰۲۵ مسافران را تا لبه فضا ببرد.
از سال آینده با بلیت ۱۰۰ هزار پوندی به گردشگری فضایی بروید


این محفظه تحت فشار قرار است در هفته‌های پیش‌رو اولین پرواز آزمایشی بی‌سرنشین را آغاز کند، به این امید که پروازهای فضایی تجاری شرکت در سال آینده راه‌اندازی شود.

بنا بر اعلام این شرکت، این بزرگ‌ترین فضاپیمای عملیاتی دارای سرنشین خواهد بود، که برای هشت مسافر و یک خلبان جا دارد.

و برخلاف رقبایش، ویرجین گلکتیک و بلو اورجین، مسافران مجبور نخواهند بود با نیروی گرانش یا گرانش صفر (بی‌وزنی) دست‌و‌پنجه نرم کنند.

در عوض، مسافران می‌توانند انتظار داشته باشند در «اتاق استراحت فضایی»، که دارای بار مجهز، اینترنت وای‌فای پرسرعت و موسیقی است (دوست داشتیم تهیه فهرست پخش موسیقی را به ما می‌سپردند)، نوشیدنی مزمزه کنند.

این سفینه فضایی با قطر ۴.۹ متر، از لحاظ حجم دو برابر رقبایش است و دارای یک دستشویی کاملا کارآمد است‌ــ که به‌درد می‌خورد، زیرا این سفر شش ساعت طول خواهد کشید، که به میزان قابل‌ملاحظه‌ای طولانی‌تر از سفر ۹۰ دقیقه‌ای تا دو ساعته ویرجین گلکتیک، یا سفر ۱۱ دقیقه‌ای بلو اورجین است.

 


بنا بر اعلام این شرکت، ابعاد این محفظه نیز امکان تعبیه بزرگ‌ترین پنجره‌های فضاپیما را ایجاد کرده، و برای گرفتن آخرین عکس سلفی و نگاه شگفت‌زده به مناظر حیرت‌انگیز عالی است.

و هزینه این سفر ماجراجویانه به لبه فضا چقدر است؟ ۹۹ هزار و ۳۱ پوند ناقابل.

اسپیس پرسپکتیو این فضاپیما را «امن‌ترین، لوکس‌ترین و قابل‌اعتمادترین شیوه تجربه فضا» توصیف می‌کند.

تیبر مک‌کالوم، یکی از بنیان‌گذاران اسپیس پرسپکتیو، که این شرکت را همراه همسرش، جین پوینتر، در سال ۲۰۱۹ تاسیس کرد، گفت: «این محفظه فضایی شبیه هیچ‌یک از چیزهایی نیست که جهان تاکنون به خود دیده است.»

«ما در آستانه تغییری حیرت‌انگیز قرار داریم‌ــ نه فقط در شیوه‌ تجربه ما انسان‌ها از فضا بلکه در ذهنیتی که از فضاپیمایی داریم که ما را به آن‌جا می‌رساند.

«ما در حال بازتعریف این مقوله‌ایم و راه را برای دسترسی به سفر فضایی در سال‌های پیش‌رو هموار می‌کنیم.»
کد مطلب: 77848
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام