۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۶

فراخوان ناسا برای یک سال زندگی در نسخه شبیه‌سازی‌شده مریخ ثبت‌نام کنید

ایتنا - ناسا می‌گوید برای آزمایش‌های مربوط به زندگی در مریخ به چهار نفر داوطلب نیاز دارد. داوطلبان در جریان این ماموریت که در فضایی شبیه‌سازی‌شده روی زمین انجام می‌شود، به مدت یک سال در شرایطی مشابه مریخ زندگی خواهند کرد.
فراخوان ناسا برای یک سال زندگی در نسخه شبیه‌سازی‌شده مریخ ثبت‌نام کنید

سازمان فضایی ناسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این آزمایش در زیستگاهی به نام «مارس دون آلفا» انجام خواهد شد که به کمک چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است. ناسا می‌گوید از آنجا که این سازمان برای اکتشاف در مریخ طرح و برنامه‌هایی دارد، به کمک این آزمایش خواهد توانست از شرایط زندگی در سیاره سرخ درک و شناخت بیشتری پیدا کند.

این دومین بخش از سه ماموریت زمینی برنامه‌ریزی‌شده «کاوش سلامت و عملکرد خدمه» (CHAPEA) ناسا است که در پایگاه تحقیقاتی عظیم سازمان فضایی ایالات متحده در هیوستون تگزاس واقع شده است.

داوطلبان بابت شرکت در این آزمایش دستمزد دریافت می‌کنند. ناسا نیز درباره نحوه زیست انسان در این محیط شبیه به مریخ که شامل چهار اتاق کوچک، یک باشگاه ورزشی و مقدار زیادی ماسه سرخ است، داده‌های ارزشمندی گردآوری می‌کند.

البته داوطلبان برای ارائه درخواست باید واجد پیش‌شرط‌هایی باشند. شرط نخست این است که فرد داوطلب یا شهروند ایالات متحده باشد یا اجازه اقامت دائم در این کشور داشته باشد. از جمله شروط دیگر می‌توان به سالم بودن و غیرسیگاری بودن، در محدوده سنی ۳۰ تا ۵۵ سال قرار داشتن و تسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد.

متقاضیان علاوه بر این باید در رشته‌‌های علوم و فناوری، مهندسی و ریاضیات از دانش لازم برخوردار باشند یا دست‌کم هزار ساعت سابقه خلبانی هواپیما یا تجربه نظامی موردنیاز داشته باشند.

 

داوطلبان در این مدت، در محیط ۱۶۰ مترمربعی مارس دون آلفا زندگی خواهند کرد. این تاسیسات شامل دو حمام و سرویس بهداشتی، یک مزرعه عمودی برای پرورش سبزیجات، یک اتاق مخصوص مراقبت‌های پزشکی، یک اتاق استراحت و چند اتاق کار است. یک تردمیل نیز درون این مجموعه تعبیه شده است تا فضانوردان زمینی بتوانند روی تسمه‌های آن راه بروند و از این طریق پیاده‌روی‌ روی سطح مریخ شبیه‌سازی شود.

علاوه‌ بر این برای هرچه بیشتر شبیه‌تر شدن این آزمایشگاه به زندگی واقعی در سیاره سرخ، بین داوطلبان و دنیای خارج حدود ۲۲ دقیقه تاخیر ارتباطی وجود خواهد داشت؛ دقیقا شبیه به شرایطی که فضانوردان در سیاره سرخ حین برقراری ارتباط با زمین تجربه خواهند کرد.

از جمله تجهیزات و امکاناتی که داوطلبان تجربه شبیه‌سازی مریخ از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌توان به یک ایستگاه هواشناسی، یک ماشین آجرسازی و یک گلخانه کوچک اشاره کرد که در گوشه‌و‌کنار این محوطه پوشیده از شن و ماسه قرمز پراکنده شده‌اند.

مهلت ثبت‌نام برای این برنامه تا ۲ آوریل (۱۴ فروردین) اعلام شده است.
کد مطلب: 77500
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام