۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸

رونمایی ESA از طرح مفهومی کپسول خواب زمستانی انسان در سفر طولانی‌‎مدت فضایی

ایتنا- این طرح مفهومی می‌تواند دربرگیرنده استفاده از کپسول‌های انفرادی باشد که انسان‌ها را به خواب طولانی‌مدت فرو می‌برند؛ این کپسول‌ها می‌توانند به عنوان «کابین‌های» کوچک برای زمانی که فضانوردان بیدار هستند نیز عمل کنند.
رونمایی ESA از طرح مفهومی کپسول خواب زمستانی انسان در سفر طولانی‌‎مدت فضایی
آژانس فضایی اروپا (ESA) دو تصویر مفهومی منتشر کرده است که کپسولهای خواب زمستانی (hibernation pod) و کابین خدمه را نشان می‌دهند که می‌تواند به عنوان بخشی از ماموریتهای فضایی بلندمدت دربرگیرنده انسانهای فضانورد استفاده شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، این کار برگرفته از تاسیسات طراحی همزمان ESA است، که وظیفه ارزیابی استفاده از خواب زمستانی در سفرها به دیگر سیارات مجاور از جمله مریخ را بر عهده داشت.
 
سفر انسان به سیاراتی مانند مریخ چندین ماه تا رسیدن به مقصد طول خواهد کشید، و انسانهای فضانورد در این هفته‌های طولانی سفر کار چندانی برای انجام دادن نخواهند داشت. خواب زمستانی به عنوان یک راه موثر برای انجام سفرهای طولانی مطرح شده است تا باعث شوند طی مدت این سفر کوتاه به نظر برسد و در عین حال نیازهای کالری را کاهش داده و فضای مورد نیاز را کاهش دهد.
 

 
 
اسا در یک گزارش جدید خاطرنشان نموده است که سفرهای دربرگیرنده خواب زمستانی انسانی می‌توانند استفاده از فضاپیمای کوچکتر را امکانپذیر سازند. کارشناسان ارزیابی کرده‌اند که چگونه این نوع از سفر می‌تواند بر طراحی کلی یک فضاپیما تاثیرگذار باشد، که – از جنبه مفهومی – می‌تواند برای دربرگیری شش فضانورد که در مسیر مریخ هستند طراحی شود.
 
این طرح مفهومی می‌تواند دربرگیرنده استفاده از کپسولهای انفرادی باشد که انسانها را به خواب طولانی‌مدت فرو می‌برند؛ این کپسولها می‌توانند به عنوان «کابینهای» کوچک برای زمانی که فضانوردان بیدار هستند نیز عمل کنند. از جنبه مفهومی، این کارشناسان اینگونه لحاظ نموده‌اند که انسانها می‌توانند وارد یک وضعیت خواب زمستانی شوند که دربرگیرنده اول خوردن غذا به اندازه کافی به مقدار چند پوند باشد که بعدا بتواند نیازهای کالری مورد نیاز بدن را در زمان بیهوشی تامین نماید.
 
این کپسولها، با توجه به طرح مفهومی اسا، دارای یک پوسته نرم خواهند بود که در زمان خواب زمستانی خنک شده و تیره رنگ می‌شوند. فرض در این حالت می‌تواند این باشد که روش خواب زمتسانی می‌تواند برای انسانها امکان حفظ توده استخوانی و عضلانیشان را فراهم بیاورد و پس از پایان دوره خواب زمستانی در یک بازه 21 روزه شرایط عادی بدنی خود را باز یابند.
 
سیستمهای مختلفی، از جمله هوش مصنوعی، برای عملیاتی نگه داشتن سفینه در زمانی که انسانها در خوابند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین این کپسولها می‌توانند به حفاظت انسانها در برابر تابشهای فضایی کمک کنند. با این حال هنوز ده‌ها سال تا زمان اجرائی شدن پروازی فضایی بلندمدت انسان که دربرگیرنده حالتهای خواب انسانی باشند فاصله داریم.
 
 
کد مطلب: 58897
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام