۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰

شارژ آزمایشی بی‌سیم خودروها در میشیگان در خیابانی با ویژگی منحصر به فرد

ایتنا - شارژ آزمایشی و بی‌سیم خودروهای برقی همزمان با عبور آنها از خیابان‌ در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا آغاز شده است.
شارژ آزمایشی بی‌سیم خودروها در میشیگان در خیابانی با ویژگی منحصر به فرد

در همین راستا یکی از خیابان‌های این شهر به تجهیزات لازم برای شارژ بدون سیم خودروها مجهز شده است. این  اولین تجربه شاٰرژ بدون سیم خودروهای الکتریکی در یکی از معابر عمومی آمریکا محسوب می‌شود. 

به گفته اداره حمل و نقل میشیگان خیابان چهاردهم در دیترویت برای آزمایش شاٰرژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی حین حرکت به تجهیزات الکتریکی مجهز شده است. مسئولان میشیگان امیدوارند این فناوری تا چند سال دیگر در اختیار عموم قرار گیرد. 

فناوری مورد استفاده متعلق به یک شرکت اسرائیلی به «الکترئون» است که راه‌حل‌های مختلفی برای شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند. 

این شرکت برای تجهیز خیابان‌ها در کشورهای دیگر مانند اسرائیل، سوئد، آلمان و ایتالیا نیز قراردادهایی امضاء کرده است.

به گفته مقام‌های ایالت میشیگان فناوری شارژ بی‌سیم خودرو در حین حرکت زمینه‌ساز «حمل و نقل با انتشار گازهای کربنی در حد صفر» در آینده خواهد بود. 

فناوری شارژ بی‌سیم و خیابانی خودروها چگونه کار می‌کند؟
خودروها هنگام عبور از خیابان‌های مجهز به این فناوری باید دریافت‌کننده مخصوص داشته باشند. سیم‌پیچ‌هایی که زیر آسفالت خیابان قرار دارند می‌توانند از طریق یک دایره مغناطیسی با انتقال جریان برق باتری خودرو را شارژ کنند. 

این سیم‌پیچ‌ها تنها زمانی فعال می‌شوند که خودرویی مجهز به دریافت‌کننده جریان برق بی‌سیم از محل عبور می‌کند.

به گفته مقام‌های میشیگان خیابان برای عبور عابران پیاده، موتورسوارها و حیوانات امن خواهد بود. 

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی در این کشور طرح احداث نیم میلیون مرکز شارژ خودروهای برقی را در دست اجرا دارد.
کد مطلب: 77815
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام