۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷

آتش‌بس میان آمازون و هواوی

ایتنا - شرکت چینی هواوی و شرکت آمریکایی آمازون اعلام کردند یک قرارداد چند ساله صدور مجوز استفاده از امتیاز انحصاری، امضا کرده‌اند که اختلافات حقوقی مابین آنها را حل می‌کند.
آتش‌بس میان آمازون و هواوی

اکثر مفاد این قرارداد، فاش نشده اما آلن فان، مدیر دپارتمان حقوق مالکیت معنوی هواوی اظهار کرد: این شرکت چینی، به شکایت‌های مطرح شده علیه آمازون در آلمان بر سر فناوری ثبت امتیاز شده مربوط به وای فای و پخش ویدئو، پایان داده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آمریکا، با استناد به نگرانی‌های پیرامون امنیت داده، دسترسی شرکت‌های مخابراتی چینی به بازار خود را قطع کرده و شرکت‌های هواوی و ZTE را به عنوان تهدید، معرفی کرده و شرکت‌های مخابراتی آمریکایی را ملزم کرده است تجهیزات ساخت این شرکت‌ها را از شبکه خود حذف کنند.

همچنین عرضه تراشه‌ها و قطعات ساخت آمریکا به هواوی، برای شرکت‌های آمریکایی ممنوع شده است.

آلن فان اظهار کرد: با وجود این تنش‌ها، مجوز امتیاز انحصاری نشان می‌دهد شرکت‌های آمریکایی و چینی و شرکت‌های مناطق دیگر جهان، بدون محدودیت، در مجوزدهی استانداردها و امتیازهای انحصاری، همکاری می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی همچنین اعلام کرد قرارداد مجوزدهی امتیاز انحصاری متقابل با شرکت چینی ویوو امضا کرده که فناوری‌های ارتباطی نظیر نسل پنجم را پوشش می‌دهد. هواوی توافقهای امتیاز انحصاری مشابهی با شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند چینی شیائومی و اوپو دارد.
کد مطلب: 77762
برچسب ها: هواوی آمازون
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام