۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷

7 قابلیتی که آمازون اکو دارد ولی گوگل هوم ندارد

ایتنا - با اینکه گوگل مدام در حال افزودن قابلیت‌های جدیدی به Home است، ولی همچنان هفت کار هست که از عهده آنها برنمی‌آید، که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم.
7 قابلیتی که آمازون اکو دارد ولی گوگل هوم ندارد
رقابت میان انواع دستیار صوتی داغ همچنان است.
شاید Google Home، که مجهز به Google Assistant است، توانسته باشد با کارهای زیادی که قادر به آنها است (مانند محاورات زمینه‌ای یا قرار دادن تصاویر و ویدئوها در تلویزیون‌های شما) در بازار بلندگوهای هوشمند جایی برای خود دست و پا کرده باشد، ولی هنوز ترفندهایی هستند که باید از الکسای آمازون یاد بگیرد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از cnet، با اینکه گوگل مدام در حال افزودن قابلیت‌های جدیدی به Home است، ولی همچنان هفت کار هست که از عهده آنها بر نمی آید، که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم.
 
1) ردیابی بسته‌ها
از آنجا که شما می‌توانید از طریق الکسا سفارش خرید بدهد، چنین چیزی تنها در صورتی معقولانه خواهد بود که بتوانید سفارش‌های خریدتان از طریق آمازون را هم با الکسا ردیابی کنید. تنها چیزی که باید بگویید است است: «الکسا، کالای من کجاست؟» او جزئیات فراوانی (مثلا اینکه بسته در حال حاضر کجاست و یا وضعیت ارسال آن چگونه است، در اختیارتان قرار نخواهد داد، ولی به شما روز تخمینی دریافت آن را اطلاع خواهد داد.
 
2) اعلان‌های تحویل سفارش
در این راستا، با اینکه Google Home اکنون از اعلان‌های یادآوری و تماس‌ها پشتبانی می‌کند، ولی نمی‌تواند به شما اطلاع دهد که چیزی که سفارش داده اید در مسیر تحویل است. اما الکسا می‌تواند این کار را انجام دهد، و این قابلیت به بسته های مربوط به آمازون محدود نمی‌شود.
شما می‌توانید امکان اعلان‌ها برای وضعیت تحویل پیزای دومینو را نیز فعال کنید.
 


3) آمازون موزیک و پرایم موزیک
سرویس‌های موسیقی و رادیویی که در زمان عرضه رسمی Google Home پشتیبانی می‌شدند عبارت بودند از Google Play Music، YouTube Music، اسپاتیفای، پاندورا و TuneIn. در اواخر فوریه نیز پشتیبانی از iHeartRadio به آن افزوده شد.
 
اسپیکرهایAlexa  آمازون هم از همین سرویس‌های موسیقی، به Google Play Music، YouTube Music، پشتیبانی می‌کنند. در عوض، شما از پشیتبانی سرویسهای استریمینیگ داخلی آمازون، یعنی Amazon Music و Prime Music، برخوردار خواهید شد.
 
با وجود عدم پشتیبانی رسمی از Amazon Music و Prime Music (که چیز غیرمنتظره‌­ای نیست چون آمازون و گوگل رقیب هم هستند) شما می توانید تقریبا هر فایل صوتی را از یک گوشی یا تبلت در Google Home استریم کنید.
البته اپ Amazon Music از Chromecast پشتیبانی نمی‌کند، به همین خاطر شما نمی‌توانید با استفاده از یک دستگاه iOS صوت را از این اپ به Google Home استریم کنید.
 


4) ریموت صدا
اگر بخواهید امکان کنترل Echo را از خراج از محدوده صدای معمول در دست داشته باشید، کافیست با 30 دلار یک Alexa Voice Remote خریداری کنید.
 
برای انجام همین کار در Google Home لازم خواهد بود که یک Google Home ثانویه به قیمت 129 دلار بخرید.
 


5) اپ‌های طرف ثالث
آمازون امکان بهره‌برداری از قابلیت‌های الکسا را درون اپلیکیشن‌هایی همچون Roger و Ubi فراهم آورده است. یک توسعه دهنده یک ابزار آنلاین (به نام Echosim.io) را ارائه نمود تا توسعه دهندگان بتوانند بدون نیاز به استفاده از سخت‌افزارهای خودشان را داشته باشند. همچنین، اکنون همه می‌توانند از الکسا برای استفاده آزمایشی در مرورگرشان استفاده کنند.
 
سوای استریمینگ صوت، این نسخه‌های مجازی الکسا دقیقا به همان صورت دستگاه‌های رسمی آمازون عمل می‌کنند، که باعث می‌شود تا شما بتوانید پیش از اینکه ذره‌ای برای اسپیکرهای آمازون خرج کرده باشید به طور کامل از تاثیر الکسا آگاه شوید.
در حال حاضر بهترین راه تست Google Home استفاده از Google Assistant بر روی یک گوشی اندرویدی مناسب است.
 
6) کمک به خیریه
اگر شما به دنبال بهبود تلاش‌های نیکوکارانه تان باشید، اسپیکر آمازون می‌تواند به شما کمک کند. اخیرا آمازون قابلیت اهدای کمک به نهادهای غیرانتفاعی را به اسپیکرهای آمازون افزود.
 
7) قابلیت زمان‌بندی برای روالها
هم اسپیکرهای الکسا و Google Home آپدیت‌های جدیدی را دریافت نمودند که قابلیت روال‌ها (روتین‌ها) را در اختیار قرار می‌دهد، که عبارت است از اجرای کارهای متعدد فقط با یک فرمان. ولی فقط روال‌های الکسا را می‌توان بر روی یک زمان‌بندی فعال‌سازی نمود.
این بدان معناست که شما می‌توانید از الکسا برای روشن کردن چراغ‌ها یا پخش موسیقی مورد نظرتان در هر زمان مشخص استفاده کنید، بدون اینکه لازم باشد به اسپیکرهایتان چنین دستوری بدهید. با اینکه این قابلیت ممکن است جزئی به نظر برسد، ولی در واقع اهمیت دارد.
با روتین‌های الکسا شما می‌توانید چراغ‌هایتان را به شکلی زمان‌بندی کنید که در زمانی روشن شوند که پخش اخبار در بامداد آغاز می شود. یا شما می‌توانید چراغ‌ها را به شکلی زمان‌بندی کنید که آخر شب در اتاق خواب خاموش شوند.
 
Google Home: لیست کامل فرمان‌های اسیستنت تاکنون.
Amazon Echo: لیست کامل فرمان‌های الکسا تاکنون.
 
 
کد مطلب: 53817
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام