۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۲۴

آموزش: چند ترفند برای بهبود تجربه کارکردن با ChatGPT

ایتنا - همانطور که می‌توانید هر سوالی را از  ChatGPT بپرسید، ترفندهایی نیز وجود دارد که شما را به نتایج جالب‌تر و مفیدتری می‌رساند، و این «مهندسی سریع» به خودی خود به یک مهارت تخصصی تبدیل شده است.
آموزش: چند ترفند برای بهبود تجربه کارکردن با  ChatGPT

فناوری‌های هوش مصنوعی مورد اقبال و استقبال بسیاری قرار گرفته‌اند، مخصوصاً ChatGPT و سایر ابزارهای مشابه. برای کاربران عادی هم در دسترس است و تقریباً در هر موضوعی میتوانید انواع پاسخ ها را دریافت کنید.

علاوه بر کاربران عادی، شرکت‌ها و سازمان‌ها هم می‌توانند به دلیل توانایی آن در تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها، تشخیص الگوها و پیش‌بینی بر اساس داده‌ها، که در بهبود محتوا، صرف نظر از ماهیت آن، بسیار سودمند است  از خدمات هوش مصنوعی بهره ببرند.

همانطور که می‌توانید هر سوالی را از  ChatGPT بپرسید، ترفندهایی نیز وجود دارد که شما را به نتایج جالب‌تر و مفیدتری می‌رساند، و این «مهندسی سریع» به خودی خود به یک مهارت تخصصی تبدیل شده است.

با تکیه بر دستورالعمل‌های متعدد، می‌توان پاسخ‌های سطح بالاتر ChatGPT را دریافت کرد، از جمله شروع مکالمه با دستورالعمل‌های واضح و مشخص، زیرا این به راهنمایی مدل برای درک درخواست شما و ایجاد پاسخ مرتبط کمک می‌کند.

فرمت نوع پاسخ
توصیه می‌شود نوع پاسخ مورد نیاز را مشخص و قالب بندی کنید. اگر فرمت یا نوع پاسخ خاصی وجود دارد، کاربر باید در مورد آن صریح باشد، به عنوان مثال، فهرست دقیق، پاراگراف کوتاه یا حتی تکه‌های کد می‌تواند بسته به نیازهای خاص درخواست شود.

 


سوالات پیچیده را تجزیه کنید
کارشناسان توصیه می کنند سوالات پیچیده را به بخش های کوچک‌تر و قابل مدیریت تقسیم کنید. این ترفند می‌تواند به مدل ChatGPT کمک کند تا بر جنبه‌های خاص تمرکز کند و پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه دهد.

اطلاعات زمینه و زمینه را ارائه دهید
هنگام پرسیدن یک سوال یا بحث در مورد یک موضوع، پیش‌زمینه کافی و اطلاعات مرتبط باید ارائه شود. این به مدل کمک می‌کند تا مفهوم را درک کند و پاسخ های منسجم و دقیق تری ارائه کند.

تکرار و بهبود
 اگر پاسخ اولیه مدل، بر خلاف انتظارات است، پرسشتان را تکرار کنید و زمینه اضافی را ارائه دهید یا سؤالات واضح‌تر بپرسید تا مدل را به سمت پاسخ بهتر راهنمایی کنید. این فرآیند تعاملی، به بهبود مکالمه و بهبود کیفیت محتوای در حال تولید، کمک می کند.

تصاویر خود را ایجاد کنید
ChatGPT Plus مجهز به تولید کننده تصویر DALL-E در داخل خود برنامه است، بنابراین هر نوع تصویر، گرافیک یا تصویری که کاربر بخواهد می‌تواند درخواست کند.

نمونه کارها را ارائه دهید
برای بهبود کیفیت پاسخ‌هایی که از ChatGPT دریافت می‌کنید، می‌توانید قبل از پرسیدن سؤال، مقداری اطلاعات به آن بدهید تا با کمک دامنه داتش وسیع‌تری پاسخ بدهد. به عنوان مثال، می‌توانید فهرستی از خلاصه‌های کتاب را به همراه ژانر آن‌ها به ChatGPT  بدهید و سپس از آن بخواهید که برچسب ژانر صحیح را اعمال کند.
کد مطلب: 77586
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام