۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۷

پرونده قضایی جدید علیه تیک‌تاک در اتحادیه اروپا

ایتنا - اگر معلوم شود تیک‌تاک، مقررات قانون خدمات دیجیتال را نقض کرده است، با جریمه‌ای بالغ بر شش درصد از گردش مالی جهانی خود روبرو خواهد شد.
پرونده قضایی جدید علیه تیک‌تاک در اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا تحت قانون خدمات دیجیتال، یک پرونده رسمی را علیه تیک‌تاک گشوده تا معلوم شود آیا این پلتفرم شبکه اجتماعی، اقدامات کافی برای حمایت از کودکان انجام می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تیه‌ری برتون، کمیسر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرده حفاظت از کاربران خردسال، یک اولویت اجرایی اصلی برای قانون خدمات دیجیتال است. تیک‌تاک به عنوان پلتفرمی که میلیون‌ها کاربر کودک و نوجوان دارد، باید به طور کامل به این قانون عمل کند و نقش خاصی برای ایفا در حفاظت از خردسالان در فضای آنلاین دارد.

بر اساس گزارش رویترز، این دومین تحقیقات تحت قانون خدمات دیجیتال پس از تحقیقات از پلتفرم شبکه اجتماعی «ایکس» ایلان ماسک است. اگر معلوم شود تیک‌تاک، مقررات قانون خدمات دیجیتال را نقض کرده است، با جریمه‌ای بالغ بر شش درصد از گردش مالی جهانی خود روبرو خواهد شد.

قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا، به رگولاتورها اختیارات جدیدی می‌دهد تا در برابر شرکت‌های بزرگ فناوری در خصوص نحوه پایش محتوا در پلتفرم‌هایشان، اقدام کنند. نقض مکرر مقررات، شرکت‌ها را با ممنوعیت فعالیت در این بلوک روبرو خواهد کرد.
کد مطلب: 77455
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام