۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۱

هدف جدید سامسونگ: فناوری 6G

ایتنا - سامسونگ با انتشار یک بیانیه رسمی از همکاری خود با دانشگاه پرینستون و تمرکز بر روی توسعه فناوری ارتباطی 6G خبر داد؛ سامسونگ می‌خواهد نسل ششم تکنولوژی ارتباط بی‌سیم را پایه‌ریزی کند.
هدف جدید سامسونگ: فناوری 6G

سامسونگ اعلام کرد با دانشگاه پرینستون در آمریکا برای توسعه‌ فناوری‌ ارتباطی 6G همکاری خواهد کرد. سامسونگ ریسرچ آمریکا، بخش آمریکایی تحقیق و توسعه‌ سامسونگ، برنامه جدید NextG Initiative را پیش خواهد برد.

به گزارش ایتنا از تسنیم، سال گذشته، دپارتمان مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پرینستون، NextG Initiative را برای شتاب‌دهی به گسترش فناوری‌های جدید در زمینه‌های شبکه‌های ارتباطی، حسگرهای هوشمند و پایداری شبکه راه‌اندازی کرد.

واحد تحقیقاتی NextG Initiative به‌تازگی برنامه‌ همکاری با کسب‌وکارها را برای تقویت روابط بین دانشگاه، شرکت‌ها و رهبران صنعت تأسیس کرده‌ است. سامسونگ به این برنامه پیوست تا شکاف بین تحقیقات دانشگاهی و کاربردهای واقعی را پر کند و آینده‌ 6G را شکل دهد! اریکسون، اینتل، مدیاتک، نوکیا بل‌لبز، کوالکام و وودافون نیز اعضای دیگر این برنامه هستند.

در جولای 2020 (تیر و مرداد 1399)، مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته‌ سامسونگ (ACRC) نخستین سند معرفی فناوری 6G را منتشر کرد. سپس در می 2022 (اردیبهشت و خرداد 1401)، غول فناوری کره‌ای گزارش جامع دیگری را با محوریت 6G به‌نمایش گذاشت و خود را در میان شرکت‌های پیشرو در شکل‌گیری شبکه‌ی 6G قرار داد. از آنجا که سامسونگ از اعضای گروه فریم‌ورک 6G در اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات و ارتباطات بی‌سیم (ITU-R) و عضو انجمن جهانی تأمین‌کنندگان موبایل (GSA) است، نقش تعیین‌کننده‌ای در استانداردسازی این فناوری خواهد داشت.

آندریا گلداسمیت، رئیس دانشکده‌ مهندسی و علوم کاربردی پرینستون گفت: بهترین تحقیقات دانشگاهی برای کمک به تحقق شبکه‌های بی‌سیم نسل بعدی، از طریق تعامل نزدیک بین اعضای هیئت‌ علمی و رهبران صنعت حاصل می‌شود. ما در برنامه‌ NextG قصد داریم همکاری‌های عمیقی با محوریت فناوری‌های بی‌سیم و همچنین سیاست‌گذاری در این زمینه داشته باشیم که برای شکل‌گیری نوآوری‌های معنی‌دار و رهبری جهانی در دوران تغییر ضروری است.
کد مطلب: 77382
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام