۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۱

دانشمند جنجالی هاروارد، از کشف بقایای سفینه فضایی بیگانگان خبر داد

ایتنا - لوب درحالی پیرامون شهاب‌سنگ «IM1» صحبت کرده که حدود یک دهه از سقوط آن در آب‌های اقیانوس آرام در نزدیکی پاپوا گینه نو گذشته و این شهاب‌سنگ تا سال ۲۰۲۲ و ادعاهای لوب پیرامون آن، مورد توجه کسی نبوده و اهمیتی نداشته است.
دانشمند جنجالی هاروارد، از کشف بقایای سفینه فضایی بیگانگان خبر داد

آوی لوب دانشمند دانشگاه هاروارد که پیش از این با ادعاهایی مبنی بر حقایقی در مورد حیات فرازمینی‌ها جنجال به پا کرده بود، مدعی شد شهاب‌سنگی که در اقیانوس سقوط کرده، ردی از یک فناوری فرازمینی است.

آوی لوب در گفتگویی تازه با رادیو بوستون ضمن پافشاری بر ادعاهای خود در مورد شهاب‌سنگی که در اقیانوس سقوط کرده عنوان کرد: «شواهد تازه نشان می‌دهد که شهاب‌سنگ چیزی مثل فضاپیمای وویجر است که توسط بیگانگان فضایی ساخته شده است.»

لوب درحالی پیرامون شهاب‌سنگ «IM1» صحبت کرده که حدود یک دهه از سقوط آن در آب‌های اقیانوس آرام در نزدیکی پاپوا گینه نو گذشته و این شهاب‌سنگ تا سال ۲۰۲۲ و ادعاهای لوب پیرامون آن، مورد توجه کسی نبوده و اهمیتی نداشته است.
 


این اخترفیزیکدان خستگی‌ناپذیر، پس از جستجوی کف اقیانوس برای یافتن بقایای شهاب‌سنگ، سال گذشته از کشف باقیمانده یک جسم کروی از جنس فلز خبر داد که تصور می‌کند متعلق به یک فناوری فضایی است.

اغلب فعالان در جامعه علمی به یافته‌های لوب مشکوک هستند و آن‌ها را اثر کارهای انسانی چون آزمایش‌های اتمی یا حتی خاکستری بسیار معمولی‌تر می‌دانند.

لوب به رادیو بوستون گفت: «ترکیبات شیمیایی جسم پیدا شده با عناصر موجود در منظومه شمسی تفاوت زیادی دارد. ما بقایای این شهاب‌سنگ را با ۵۵ عنصر جدول تناوبی مقایسه کردیم و عنصر مشابهی در آن نیافتیم.»

او به کسانی که یافته‌های او را زیر سوال می‌برند و شبه علم و تئوری توطئه می‌دانند گفت: «اگر شما بخشی از این فرایند علمی نباشید و به توجهی که به آن جلب شده حسادت کنید آنگاه شروع به انتقاد می‌کنید. یافته‌های من قابل اثبات هستند و نظریه نیستند.»
کد مطلب: 77295
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام