۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴

سناتورهای آمریکایی خواهان نشر اطلاعات بشقاب‌‌پرنده‌ها شدند

ایتنا - آیا آمریکا شواهدی دال بر حیات هوشمند فراتر از زمین در دست دارد؟ دو عضو ارشد سنا خواهان روشنگری الزامی برای مردم در مورد اشیای پرنده فرازمینی (یوفو) شدند. آنها گفته‌اند زمان برای پاسخ به ابهامات فرارسیده است.
سناتورهای آمریکایی خواهان نشر اطلاعات بشقاب‌‌پرنده‌ها شدند

مشاهده بشقاب پرنده‌ها در ایالات متحده آمریکا برای مدت طولانی یک توهم تلقی می‌شد. در این میان حتی ناسا نیز می‌گوید که برای بررسی "پدیده‌های هوایی ناشناس" که کارشناسان ایالات متحده آن‌ها را "یوفو" می‌نامند، به تصاویر و داده‌های بهتری نیاز است. اکنون دو سناتور ارشد از دو حزب رقیب آمریکایی در تلاش‌اند تا دولت را مجبور کنند اطلاعات مربوط به این اشیای پرنده ناشناس را علنی کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا و مایک راندز، عضو جمهوری‌خواه کمیته سرویس مخفی و نیروهای مسلح، می‌خواهند به بن‌بست چند دهه کاخ سفید پایان دهند. طرح ۶۴ صفحه‌ای شومر و راندز با استناد به قانون سال ۱۹۹۲ است که نحوه رسیدگی به اسناد را در زمینه ترور جان کندی رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۹۶۳ تنظیم می‌کند.

شومر روز جمعه ۱۴ ژوئیه در بیانیه‌ای گفت: «برای دهه‌ها، بسیاری از آمریکایی‌ها مجذوب اشیاء مرموز و غیرقابل توضیح شده‌اند و زمان آن فرا رسیده است که پاسخ‌هایی داشته باشند. عموم مردم حق دارند در مورد "فناوری‌های با منشاء ناشناخته، هوش غیرانسانی و پدیده‌های غیرقابل توضیح" بدانند.»

راندز گفت که هدف از این اقدام "اطمینان از اعتبار هرگونه تحقیق یا ضبط تصاویری مرتبط با بشقاب‌های پرنده" است.

شومر و راندز خواستار آن شده‌اند که آرشیو ملی ایالات متحده موظف شود از همه سازمان‌های دولتی بخواهد تا تمامی سوابق مرتبط با یوفو را "به قید فوری" علنی کنند. با این حال، به یک هیئت بررسی باید این اجازه داده شود که محرمانه بودن برخی موارد را با ذکر دلایل توصیه کند.

 


بر اساس این درخواست، تمام اسناد مربوط به "اشیای ناشناس پرنده" باید حداکثر تا ۲۵ سال پس از تهیه این اسناد به طور کامل منتشر شود. مگر اینکه رئیس‌جمهوری ایالات متحده تأیید کند که به دلیل تهدید مستقیم امنیت ملی انتشار آن‌ها باید به تاخیر بیفتند.

علاوه بر این، درخواست می‌گوید که دولت آمریکا باید برای تمام فناوری‌های یافت‌شده که منشأ آن‌ها ناشناخته تشخیص داده شده‌اند، از جمله شواهد بیولوژیکی "هوش غیرانسانی"، "حق سلب مالکیت" قائل شود.

در اواخر ماه مه سال جاری، گروهی از کارشناسان آژانس فضایی ایالات متحده "ناسا" در اولین نشست عمومی خود، خواستار جمع‌آوری داده‌های بیشتر و بهتر در مورد مشاهدات اشیاء پرنده ناشناس شدند. اندکی پس از آن، ادعاهای دیوید گراش، مقام ارشد سابق ارتش و سرویس مخفی ایالات متحده انتشار یافت، مبنی بر اینکه دولت آمریکا از مدت‌ها پیش اشیاء پرنده‌ای در اختیار دارد که مواد ساخت آن "منشاء فراانسانی" دارد.

این مقام پیشین ارتش گفته است که او در ماه آوریل سال جاری اسناد مبسوط و "بسیار سری" برای اثبات ادعای خود را به کنگره آمریکا ارائه داده است. با این حال، گروش می‌گوید که اشیای پرنده‌ای که او گزارش آن‌ها را داده را با چشمان خود ندیده است.

وزارت دفاع آمریکا در سال‌های اخیر گزارش‌هایی ارائه کرده بود، مبنی بر اینکه هیچ توضیحی برای ده‌ها پدیده آسمانی در دو دهه گذشته وجود ندارد، در عین همچنین هیچ شواهدی دال بر فناوری مخفی سایر کشورها یا حیات فرازمینی وجود ندارد.
کد مطلب: 73794
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام