۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۳۴

گوگل قرارداد بزرگی برای توربین‌های بادی فراساحلی امضا کرد

ایتنا - شرکت گوگل از قرارداد بزرگ خرید دو مزرعه بادی فراساحلی (offshore wind) برای کاهش آلودگی ناشی از مراکز داده‌های خود در سواحل هلند خبر داد.
گوگل قرارداد بزرگی برای توربین‌های بادی فراساحلی امضا کرد

شرکت گوگل از قرارداد بزرگ خرید دو مزرعه بادی فراساحلی (offshore wind) برای کاهش آلودگی ناشی از مراکز داده‌های خود در سواحل هلند خبر داد.
این قرارداد بخشی از برنامه گوگل برای تغییر تمام برق مصرفی مراکز داده‌های خود به انرژی پاک بصورت 24 ساعته تا سال 2030 است. این گام جدید گوگل می‌تواند ظرفیت بیش از 700 مگاوات انرژی پاک به شبکه اضافه کند.

بخش اعظم این ظرفیت، از دو مزرعه بادی فراساحلی جدید در هلند، جایی که گوگل، دو مرکز از ۲۴ مرکز داده‌های خود را اداره می‌کند، به دست خواهد آمد. قراردادهای خرید برق با کنسرسیوم‌های CrossWind و Ecowende که سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین شرکت‌های انرژی Shell و Eneco هستند، صورت گرفته است.

همراه با قراردادهای خرید برق قبلی گوگل، این غول فناوری بیان می‌‌کند که مراکز داده‌های هلندی آن می‌توانند تا 90 درصد انرژی خود را از انرژی‌های پاک در سال جاری به دست آورند. گوگل همچنین از معاملات کوچک‌تری برای خرید انرژی‌های تجدیدپذیر از مزارع خشکی بادی و خورشیدی در ایتالیا، لهستان و بلژیک خبر داد.

لازم به ذکراست که برنامه‌های گوگل مبنی بر مصرف برق با خرید انرژی‌های بدون کربن، به این معنی نیست که مراکز داده‌های آن بطور انحصاری از انرژی‌های تجدیدپذیر-که ۴۰ درصد تولید برق هلند را تشکیل می‌دهد- استفاده می‌کنند.
منظور شرکت‌های فناوری از استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر این است که برای گواهی‌های انرژی تجدیدپذیر (REC) هزینه پرداخت می‌کنند.

 

یک مولد انرژی تجدیدپذیر می‌تواند به ازای هر‌مگاوات-ساعت برقی که یک مزرعه بادی تولید می‌کند، REC بفروشد. این منبع درآمد می‌تواند از توسعه پروژه‌های جدید انرژی پاک حمایت کند. اما محبوبیت این RECها به یک تناقض و معما منجر شده است. کاهش قیمت این گواهی‌ها به این معنی است که اغلب این مولدهای انرژی، پول کافی برای توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر را نخواهند داشت، که این امر می‌تواند به شکست هدف به علت عدم افزودن ظرفیت به شبکه منجر شود.

گوگل و سایر شرکت‌های فناوری از جمله مایکروسافت در تلاش هستند تا با متعهد شدن به خرید انرژی بدون کربن به صورت محلی و ساعتی، بر این مشکل غلبه کنند. آنها به جای تطبیق مصرف برق خود با خرید انرژی‌های تجدیدپذیر به صورت سالانه، متعهد به پرداخت هزینه انرژی تجدیدپذیری هستند که همزمان در نزدیکی محل فعالیت سیستم‌های‌شان تولید می‌شود. این امر باعث می‌شود شبکه برق محلی ظرفیت خود را برای تولید و ذخیره انرژی پاک در تمام ساعات شبانه روز افزایش دهد.

صنعت بادی فراساحلی مطمئناً می‌تواند حمایت‌های زیادی دریافت کند، زیرا افزایش هزینه‌ها توسعه‌دهندگان را مجبور به تعطیل کردن پروژه‌ها در اروپا و ایالات متحده کرده است، جایی که گوگل بیشترین مراکز داده‌های خود را دارد.
کد مطلب: 77139
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام