۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۸

حمایت گوگل از کاربران هوش مصنوعی مولد

ایتنا - گوگل اعلام کرد اگر کاربران سیستم های هوش مصنوعی مولد آن ( گوگل کلاد و ورک اسپیس) به نقض قانون مالکیت معنوی متهم شوند از آنها دفاع می کند.
حمایت گوگل از کاربران هوش مصنوعی مولد

گوگل اعلام کرد اگر کاربران سیستم های هوش مصنوعی مولد آن ( گوگل کلاد و ورک اسپیس) به نقض قانون مالکیت معنوی متهم شوند از آنها دفاع می کند. به این ترتیب گوگل نیز به جمع مایکروسافت و ادوب و شرکت های دیگری پیوست که تعهدات مشابهی را اعلام کرده اند.

به گزارش ایتنا از مهر، شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل سرمایه گذاری های سنگینی در هوش مصنوعی مولد کرده اند و برای استفاده از آن در محصولاتشان رقابت می کنند. نویسندگان و تصویرگران برجسته و دیگر مالکان آثار دارای حقوق کپی رایت در چند شکایت اعلام کردند استفاده از آثارشان برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی و محتوایی که سیستم ها تولید می کنند، نقض حقوقشان به حساب می آید.

سخنگوی شرکت در این باره می گوید: برحسب دانش ما، گوگل نخستین شرکت در صنعت فناوری است که روشی کامل و تضمینی ارائه می کند که هر دو ادعا را پوشش می دهد.

گوگل اعلام کرد سیاست جدید شامل نرم افزارهای مختلف از جمله پلتفرم Vertex AI و Duet AI نیز می شود که متن و تصویر در گوگل ورک اسپیس و کلاد می سازند. در بیانیه شرکت اشاره ای به چت بات هوش مصنوعی مشهور آن یعنی «بارد» نشده است.

موج جدید شکایت ها درباره هوش مصنوعی به طور معمول شرکت هایی مانند گوگل را هدف گرفته که این سیستم ها را در اختیار دارند و افراد هدف آن نیستند.

این درحالی است که مدافعان هوش مصنوعی معتقدند استفاده از داده های استخراج شده از اینترنت برای آموزش سیستم ها، نقض قانون کپی رایت به حساب نمی آید.
کد مطلب: 75090
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام