۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۸

جیلی 11 ماهواره برای خودروهای خودران به فضا پرتاب کرد

ایتنا - Geely که نخستین پرتاب از این سری ماهواره‌هایش را ژوئن 2022 انجام داد، اعلام کرد با ادامه این روند، تا سال 2025 معادل 72 ماهواره‌اش در مدار خواهند بود،‌ ولی هدف نهایی‌اش رساندن آنها به عدد 240 است.
جیلی 11 ماهواره برای خودروهای خودران به فضا پرتاب کرد
"جیلی" شرکت خودروساز چینی امروز اعلام کرد که 11 ماهواره ویژه به مدار پایین زمین پرتاب کرده، تا قادر باشد هر چه دقیق‌تر، ناوبری خودروهای خود را کنترل کند.

این ماهواره‌ها از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان در جنوب غربی چین به فضا پرتاب شده‌اند.

Geely که نخستین پرتاب از این سری ماهواره‌هایش را ژوئن 2022 انجام داد، اعلام کرد با ادامه این روند، تا سال 2025 معادل 72 ماهواره‌اش در مدار خواهند بود،‌ ولی هدف نهایی‌اش رساندن آنها به عدد 240 است.

جیلی در باره اهداف این طرح خود گفت: «علاوه بر ارائه خدمات پشتیبانی موقعیت‌یابی با دقت بالا برای خودروهای خودران توسط این ماهواره‌ها، شبکه این شرکت همچنین قابلیت‌های تجاری دیگری چون اتصال به بخش لوازم الکترونیکی مصرفی را در اختیار قرار خواهد داد.»
به گفته این شرکت گفت، این نوع ماهواره‌ها دارای قابلیت سنجش از راه دور مجهز به هوش مصنوعی هستند که تصویربرداری با وضوح بالا(حدود یک تا 5 متر) را ارائه می‌دهند.

هر چند ماهواره‌های چین اصولا تحت نظر ارتش این کشورند، اما پس از اجازه دولت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت فضایی این کشور در سال 2014 شرکت‌های تجاری که عمدتا توسط دولت‌های محلی پشتیبانی می‌شوند، به این بخش هجوم آورده‌اند و بیشتر  آنها مشغول ساخت ماهواره، و برخی نیز در صدد ساخت وسایل نقلیه پرتاب کوچک از جمله موشک‌های قابل استفاده مجدد هستند.
 
کد مطلب: 77036
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام