۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۴۰

رباتی که خط بریل را سریع‌تر از انسان می‌خواند

ایتنا - یک حسگر رباتیک که در «دانشگاه کمبریج» ساخته شده و مبتنی بر هوش مصنوعی است، پس از آموزش دیدن توانست خط بریل را دو برابر سریع‌تر از انسان بخواند.
رباتی که خط بریل را سریع‌تر از انسان می‌خواند

گروه پژوهشی دانشگاه کمبریج از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای آموزش دادن حرکت سریع روی خطوط متن بریل به حسگر روباتیک استفاده کردند. این ربات توانست خط بریل را با سرعت ۳۱۵ کلمه در دقیقه و با دقت نزدیک به ۹۰ درصد بخواند.

اگرچه ربات بریل‌خوان به عنوان یک فناوری کمکی توسعه نیافته است، اما پژوهشگران می‌گویند حساسیت بالای مورد نیاز برای خواندن خط بریل، آن را به یک آزمایش ایده‌آل در ساخت دست‌های رباتیک یا پروتزهایی با حساسیت نوک انگشتان انسان تبدیل می‌کند.

بازتولید این سطح از حساسیت در یک دست رباتیک با صرفه‌جویی کردن در انرژی، یک چالش بزرگ در حوزه مهندسی است. پژوهشگران آزمایشگاه پروفسور «فومیا آیدا» در دپارتمان مهندسی دانشگاه کمبریج سعی دارند راه‌حل‌هایی را برای این مهارت‌ها و مهارت‌های دیگری ارائه دهند که برای انسان آسان اما برای روبات‌ها دشوار هستند.

پارث پوتدار، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: نرمی نوک انگشتان، یکی از دلایلی است که ما می‌توانیم اشیا را با فشار مناسب در دست بگیریم. برای ربات‌ها، نرمی یک ویژگی سودمند است اما اطلاعات زیادی نیز باید از حسگر دریافت شوند و داشتن هر دو ویژگی به صورت هم‌زمان، به ویژه هنگام برخورد داشتن با سطوح انعطاف‌پذیر یا تغییرشکل‌پذیر دشوار خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 76973
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام