۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸

بزرگترین نشت داده در تاریخ با ۲۶ میلیارد اطلاعات لورفته

ایتنا - ​​​​​​​محققان سکیوریتی دیسکاوری و سایبر نیوز فاش کردند یک پایگاه از داده‌های لو رفته به حجم ۱۲ ترابایت را پیدا کرده‌اند.
بزرگترین نشت داده در تاریخ با ۲۶ میلیارد اطلاعات لورفته

یک پایگاه داده عظیم حاوی ۲۶ میلیارد داده لو رفته که گفته می‌شود مادر همه نشت‌های اطلاعاتی است، در یک صفحه بدون حفاظت، کشف شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق گزارش فوربس، این کشف احتمالا بزرگترین نشت داده در تاریخ بوده و شامل داده‌های حساس از پلتفرم‌هایی نظیر ایکس (توییتر سابق)، دراپ باکس، لینکدین، کانوا، تلگرام و ادوبی است. محققان امنیتی سکیوریتی دیسکاوری و سایبر نیوز، این نشت را شناسایی کرده و اعلام کرده که حجم داده‌های درز یافته، به ۱۲ ترابایت می‌رسد.

این محققان هشدار دادند که عوامل تهدید، ممکن است از داده‌های جمع آوری شده برای حملات مختلف مانند سرقت هویت، برنامه‌های فیشینگ پیشرفته، حملات سایبری هدفمند و دسترسی غیرمجاز به حساب‌های شخصی و حساس استفاده کنند.

طبق گزارش فوربس، محققان امنیتی خاطرنشان کرده اند سوابق اطلاعاتی انواع سازمان‌های دولتی آمریکا و سازمان‌های دیگر دیده می‌شود.

اما جنبه مثبت این کشف این است که به نظر می‌رسد بخش عمده این داده‌ها، جدید نیستند و شامل اطلاعات جمع آوری شده از رخنه‌ها و نشت‌های اطلاعاتی گذشته هستند. همچنین بسیاری از داده‌های بررسی شده، تکراری بوده‌اند. با این حال، وجود نام کاربری و کلمه عبور در داده‌های درز یافته، یک نگرانی بزرگ مانده است.
کد مطلب: 76836
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام