۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱

نفوذ به داده ها تا چه اندازه می تواند برای کسب و کار شما هزینه آور باشد؟

ایتنا - امروزه، هزینه یک حمله سایبری موفق می‌تواند بخش قابل توجهی از درآمد یک شرکت را به خود اختصاص دهد.
نفوذ به داده ها تا چه اندازه می تواند برای کسب و کار شما هزینه آور باشد؟


فناوری‌های جدیدتر بیشتر به فرآیندهای کسب و کار نفوذ می‌کنند و حفاظت از اطلاعات مهم اهمیت بیشتری می‌یابد. امروزه، هزینه یک حمله سایبری موفق می‌تواند بخش قابل توجهی از درآمد یک شرکت را به خود اختصاص دهد. تحقیقات جدید ما نشان می‌دهد که نفوذ به داده‌های یک شرکت متوسط بیش از یک میلیون دلار هزینه دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از کسپرسکی آنلاین، ما از بیش از 6000 کارمند شرکت‌های مختلف در سراسر جهان از کوچک تا بسیار بزرگ سوال کردیم و متوجه شدیم که بدون در نظر گرفتن اندازه شرکت، هزینه‌های نفوذ به داده‎‌ها طی دو سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

برای موسسات، هزینه متوسط یک بار اتفاق افتادن آن از مارس 2017 تا فوریه 2018 به 23/1 میلیون دلار رسیده است که از اتلاف مربوط به دوره 2017-2016 حدود 24 درصد و از دوره مشابه در سال 2016-2015 حدود 38 درصد بیشتر است. اگرچه برای کسب و کارهای متوسط و کوچک هر رویداد سایبری 120 هزار دلار هزینه روی دستشان خواهد گذاشت که از بیش از یک سال پیش، 32 هزار دلار بیشتر است.

قیمت نفوذ
در جریان یک رویداد سایبری، کسب و کار‌ها در تمامی ابعاد بیشتر بر روی ارتقای اضطراری زیرساخت و نرم‌افزار خرج می‌کنند. برای موسسات، هزینه این کار از سال گذشته حدود 5/1 برابر شده و در حال حاضر به 193 هزار دلار رسیده است. زیر سوال رفتن جایگاه شرکت به رتبه‌های اعتباری آن آسیب می‌زند و موجب تنزیل رشد حق بیمه به جایگاه دومی با 180 هزار دلار می‌شود. مقادیر هنگفتی پول نیز برای آموزش‌های ار موعد گذشته آگاهی امنیتی مصرف می‌شود (به طور متوسط 137 هزار دلار).

واضح است که، تمایل به ممانعت از وقوع مجدد، به خوبی مضیقه زمانی در نوسازی و اجرای آموزش‌های حفاظتی سهم دارند. به هر حال، کاملا محتمل است که حملات اصلی بدافزار پاک‌کننده سال پیش (یعنی WannaCry و ExPetr) نیز در این مسائل عنوان شده مشارکت داشته‌اند.

از آنجاییکه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط رتبه‌بندی مالی مشابه به نظر می‌رسد، 3 عامل اصلی در مکان‌های برتر سهم دارند و حدود 15هزار دلار برای هر اتفاق هزینه خواهد داشت. شرکت‌های کوچک برای ارتقای زیرساخت‌های اضطراری‌شان نیز هزینه کنند و از کاهش اعتبارشان آسیب می‌بینند. این شرکت‌ها به دلیل اندازه‌شان برای آموزش بسیار کمتر هزینه می‌کنند اما برای جبران مجادلات قانونی باید به منابع خارجی حرفه‌ای متصل شوند.
 
کد مطلب: 52991
نام شما
آدرس ايميل شما