۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۳

ویروس جدید چینی ۱۰۰ درصد باعث مرگ می‌شود

ایتنا - دانشمندان چینی سویه جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا را ساخته‌اند که نرخ مرگ و میر آن در موش‌ها ۱۰۰ درصد است.
ویروس جدید چینی ۱۰۰ درصد باعث مرگ می‌شود

این سویه جدید که GX_P2V نام دارد، از ویروسی به نام GX/2017 مشتق شده که در سال ۲۰۱۷ در پانگولین‌های مالزیایی کشف شده بود.

GX_P2V با سرعت زیادی به مغز موش‌های آلوده حمله می‌کند و علائمی مانند کاهش شدید وزن، کندی حرکت و سفید شدن کامل چشم‌ها را به همراه دارد. تمام موش‌های آزمایش شده ظرف ۸ روز جان خود را از دست دادند.

این اولین بار است که یک ویروس مرتبط با کرونا با نرخ مرگ و میر ۱۰۰٪ دیده می‌شود. این مسئله نگرانی‌های زیادی را در مورد احتمال سرایت آن به انسان برانگیخته است.

منتقدان این آزمایش را بی‌فایده و حتی وحشتناک خوانده‌اند. آنها می‌گویند این آزمایش‌های خطرناک باید بلافاصله متوقف شوند تا فاجعه‌ای مشابه شیوع کووید-۱۹ رخ ندهد. البته هنوز مدرکی مبنی بر ارتباط این تحقیقات با آزمایشگاه ووهان چین که مظنون به نشت ویروس کروناست، وجود ندارد.

علی‌رغم انتقادات، محققان چینی می‌گویند هدف از این تحقیقات بررسی راه‌های مقابله با ویروس‌های جدید و خطرناک است. آنها معتقدند که این آزمایش‌ها تحت شرایط کنترل‌شده انجام شده و در آن تمام استانداردهای ایمنی رعایت شده است.

با این حال، بسیاری از دانشمندان خواستار توقف فوری این پروژه و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه بر آزمایش‌های مشابه هستند تا از بروز فجایع بعدی جلوگیری شود.
کد مطلب: 76799
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام