۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲

همکاری اوکراین و رومانی در زمینه توسعه 5G

ایتنا - ​​​​​​​اوکراین و رومانی توافقنامه همکاری جدیدی منعقد کرده‌اند که طبق آن، این دو کشور در زمینه اقدامات امنیت سایبری، توسعه ۵G و احیای زیرساخت‌های اتصال اوکراین همکاری خواهند کرد.
همکاری اوکراین و رومانی در زمینه توسعه 5G


در این توافق، رومانی حمایتی را برای بازگرداندن زیرساخت‌های اوکراینی که با تهاجم روسیه به خطر افتاده است، ارائه می‌کند. برنامه مشترک در قالب بازیابی و ارتقای زیرساخت‌های دیجیتالی که تحت تأثیر تهاجم روسیه قرار گرفته‌اند، است تا پوشش اینترنتی را برای مناطق دورافتاده و صعب‌العبور فراهم کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گفته شده بهبود انعطاف‌پذیری و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تقویت دفاع سایبری از شبکه‌های ملی و زیرساخت‌های دیجیتال، توسعه زیرساخت ابری برای خدمات الکترونیکی عمومی، ایجاد و معرفی فناوری ۵G در اوکراین و توسعه کریدورهای ۵G بین مرزهای اوکراین و رومانی از دیگر اهداف این توافقنامه است.

بنابراین رومانی به فهرست کشورهایی که مستقیما از اوکراین در حوزه سایبری حمایت می‌کنند، می‌پیوندد.

به عبارت دیگر مطابق مکانیسم تالین و اعضای مشارکت‌کننده در آن شامل استونی، هلند، کانادا، لهستان، فرانسه، سوئد، آلمان، دانمارک، ایالات متحده و بریتانیا، رومانی نیز به دنبال نقش‌آفرینی در این استراتژی جمعی برای اندازه‌گیری نیازهای امنیت سایبری اوکراین و تخصیص منابع برای برآورده کردن آنها همچون کشورهای شرکت‌کننده در این استراتژی است.

مشارکت هر کشور در این مکانیسم توسط شرکت‌های فناوری محلی و سازمان‌های غیردولتی و همچنین بودجه قابل توجه دولتی پشتیبانی می‌شود و به عنوان مثال استونی کشوری که این ابتکار را رهبری می‌کند، متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۴ حدود ۵۰۰ هزار یورو در این مکانیسم سرمایه‌گذاری کند.
کد مطلب: 76543
برچسب ها: 5G اوکراین رومانی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام