۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷

توافق اوکراین و اسپیس اکس برای دریافت هزاران آنتن استارلینک

ایتنا - ​​​​​​​یک مقام دولتی ارشد اوکراین اعلام کرد این کشور با شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک برای دریافت هزاران آنتن جدید استارلینک به توافق رسیده است.
توافق اوکراین و اسپیس اکس برای دریافت هزاران آنتن استارلینک


میخائیلو فدروف، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتالی اوکراین در مصاحبه‌ای در دفتر خود در کی‌یف، اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار آنتن استارلینک که خدمات اینترنتی را از طریق ماهواره فراهم می‌کنند، در ماه‌های آینده به اوکراین ارسال می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، معاون نخست وزیر اوکراین اظهار کرد: شرکت اسپیس ایکس ایکس و ماسک فورا به مشکلات واکنش نشان داده و به ما کمک کردند. وی در ادامه افزود: با ماسک مستقیما صحبت کردم. او به ما اطمینان داد که به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. وقتی که ما یک قطعی برق شدید داشتیم، همان روز به ماسک پیام دادم و او بلافاصله واکنش نشان داد و اقداماتی را انجام داد. او وضعیت را درک می‌کند.

نماینده شرکت اسپیس ایکس درباره این مصاحبه اظهار نظر نکرد.

ماهواره‌های اسپیس ایکس بخشی از شبکه استارلینک هستند که دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت را از طریق آنتن به زمین فراهم می کنند. استارلینک نقش مهمی در جنگ در اوکراین داشته که طی آن ارتش روسیه به تخریب ارتباطات اوکراین متمرکز شده است. آنتن‌های استارلینک به نیروهای اوکراینی اجازه داده است تماس زمینی خود را حفظ کنند.

ماسک در ابتدا، به عنوان یک قهرمان مورد تمجید قرار گرفته بود اما در اکتبر پس از اینکه در توییتی نوشت کی‌یف باید بی طرف بماند و زمین‌های مورد مناقشه را در ازای یک توافق صلح به روسیه واگذار کند، خشم مقامات اوکراینی را برانگیخت.

فدروف گفت: اوکراین از زمان آغاز جنگ حدود ۲۲ هزار آنتن استارلینک را دریافت کرده است. اگرچه هنوز هیچ قراردادی وجود نداشته اما دولتهای کشورهای متعدد اتحادیه اروپا حاضر هستند بخشی از پول این تجهیزات را پرداخت کند فدروف بدون اشاره به نام این دولتها، اظهار کرد: تاکنون مسائل مالی حل شده و اوکراین باید تامین مالی بیشتری در بهار فراهم کند.

معاون نخست وزیر اوکراین گفت: هیچ جایگزینی برای ارتباطات ماهواره‌ای وجود ندارد.

مقامات اوکراینی می گویند اوکراین در حال آماده شدن برای بدترین سناریوی ممکن است که تحت آن، تامین برق، گرمایش و آب ممکن است برای روزها یا هفته های متمادی در صورت اقدام روسیه برای تخریب زیرساخت انرژی این کشور، قطع شود. حدود نیمی از زیرساخت انرژی اوکراین آسیب دیده و ارتباطات موبایل و اینترنت نیز ممکن است به همین ترتیب، به شکل قابل توجهی محدود شود.

آنتن‌های استارلینک به برق نیاز دارند اما برق آنها می تواند از طریق ژنراتورها یا پاوربانک تامین شود.

برنامه اضطراری اوکراین شامل استفاده از هزاران نقطه شکست ناپذیر است که از طریق آنها، نیروهای اوکراینی می توانند دسترسی بدون اختلال به برق، گرمایش و اینترنت داشته باشند که بعضی از آن توسط آنتن‌های استارلینک فراهم می شود.

فدروف گفت: ما آماده‌ایم تا به مدت یک ماه، بدون برق و با حداقل شبکه موبایل و پیام کوتاه سر کنیم. در خصوص اینترنت، ما استارلینک‌های زیادی داریم اما مسئله اصلی این است که به توافق رسیده ایم تا محموله دیگری دریافت کنیم که برای تثبیت اتصال برای وضعیت‌های بحرانی، استفاده خواهد شد.

شرکت‌های فناوری اوکراین، منبع بزرگ تقاضا برای برق هستند. فناوری از نظر تولید درآمد صادراتی در میان صنایع اوکراین، در رتبه دوم قرار دارد. اگرچه فروش شرکت‌های فناوری اوکراینی بر مبنای سالانه حتی در دوران جنگ افزایش داشته اما اکتبر نخستین ماهی بود که درآمد این شرکت‌ها در بحبوحه قطعی برق، کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معاون نخست وزیر اوکراین گفت: این وضعیت با خرید آنتن‌های استارلینک و ژنراتورها توسط شرکت‌ها، تثبیت شده و اکنون ما به قراردادهایمان عمل می کنیم.
کد مطلب: 71079
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام