۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲

افشای اطلاعاتی درباره هوش مصنوعی گوگل

ایتنا - گوگل برنامه‌های بزرگی برای دستیار هوش مصنوعی خود به نام بارد دارد، اما با اینکه هنوز تاریخ معرفی این ویژگی‌های جدید اعلام نشده است، اطلاعاتی درباره آن به بیرون نشت کرده است.
افشای اطلاعاتی درباره هوش مصنوعی گوگل

افشاگران صفحه‌ای را کشف کرده‌اند که به نسخه ارتقا یافته‌ای به نام «Bard Advanced» اشاره می‌کند که می‌تواند در پس زمینه قفل شود. طبق اسکرین‌شات‌هایی که این افشاگر به نام راسل به اشتراک گذاشته، نسخه پیشرفته بارد به‌عنوان یک مدل زبان بزرگ، با توانایی بیشتر با مهارت‌های ریاضی و استدلال پیشرفته کار می‌کند.

ظاهراً قابلیت‌های ارتقایافته آن در قدرت مدل هوش مصنوعی جمینی اولترا که برترین مدل زبان گوگل است و یک پیشرفت جدی در سطح متوسط جمینی پرو است که نسخه فعلی بارد را تامین می‌کند. راسل توضیح داد که نخستین ویژگی بالقوه بارد که موتوکو «Motoko» نامیده می‌شود، می‌تواند به کاربران اجازه ایجاد ربات‌ها را بدهد که البته هنوز الزامات آن نامشخص است. اما با اجرای کد، یک نوار کناری با عنوان «Your Motokos» همراه با گزینه «ایجاد Threads» ظاهر می‌شود، که توضیح زیادی نیز ندارد.

گزینه بعدی "گالری" است، ویژگی که به کاربران امکان می دهد موضوعات مختلف را کاوش کنند تا ببینند با بارد چه کاری می توانند انجام دهند. این ویژگی که احتمالا برای کسانی طراحی شده است که با چت ربات های هوش مصنوعی آشنا نیستند.

متخصصان پیشنهاد می کنند که می توان از آن برای نمایش اعلان های نمونه بر اساس طیف وسیعی از موضوعات استفاده کرد و سپس نتایج را جستجو کرد تا به کاربران طعم قابلیت های هوش مصنوعی بارد را چشاند. صفحه‌ای مشابه در نسخه بتای بارد وجود دارد، جایی که باز کردن صفحه آن باعث می‌شود یک صفحه خوش‌آمدگویی ظاهر شود و سپس چندین پیشنهاد در مورد نحوه شروع کار ارائه شود.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 76524
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام