۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۸
اتهام جدید علیه مدیرعامل ایکس:

توییت‌های ایلان ماسک تحت تاثیر مواد؟

ایتنا - ​​​​​​​بعضی از اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی تسلا نگران هستند که ایلان ماسک در هنگام توییت زدن، احتمالا تحت تاثیر مواد مخدر قرار دارد.
توییت‌های ایلان ماسک تحت تاثیر مواد؟

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: اعضای هیات مدیره تسلا در خفا، نگران هستند که ایلان ماسک هنگامی که در سال ۲۰۱۸ توییت زد قصد دارد این شرکت خودروسازی برقی را خصوصی کند، تحت تاثیر مواد مخدر بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ماسک که در آن زمان رئیس تسلا بود، در اوت سال ۲۰۱۸ هنگامی که به یکباره در توییتر اعلام کرد قصد دارد تسلا را در قیمت ۴۲۰ دلار (رقمی که به ماریجوانا اشاره داشت) خصوصی کند، سهامداران این شرکت را شوکه کرد.

با وجود گزارش‌هایی که مدعی شده بودند مدیرعامل تسلا، این موضوع را یک هفته پیش از ارسال توییت خود، با هیات مدیره در میان گذاشته است، اعضای هیات مدیره تسلا از پیام ماسک غافلگیر شدند.

ماسک پس از این توییت، با روزنامه نیویورک تایمز مصاحبه‌ کرده و گفته بود مدیریت تسلا، طاقت فرسا بوده و سال گذشته، دشوارترین و دردناک‌ترین سال زندگی حرفه‌ای او بوده است.

 این مصاحبه همچنین شامل گزارشی درباره این بود که چگونه هیات مدیره تسلا در خصوص استفاده ماسک از قرص آمبین و این که آیا این موضوع ممکن است در عادت‌های توییت‌ زنی آخرشب ماسک نقش داشته باشد، نگران بود.

منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفتند که ماسک ممکن است هنگام مصاحبه با نیویورک تایمز تحت تاثیر دارو بوده باشد و افزودند که تیم ارتباطی تسلا، حتی نمی‌دانست که او قصد دارد با یک خبرنگار گفت‌وگو کند.

هر چند ماسک گفته است که مصرف داروهای غیرقانونی را دوست ندارد، اما این میلیاردر، به صورت تفریحی از موادی مانند ماری جوانا و دوزهای کوچک کتامین برای درمان افسردگی استفاده کرده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، ماسک در یک مهمانی در لس آنجلس که خود میزبان آن بود، قرص استفاده کرده بود و در سال ۲۰۱۹ در مکزیک، مواد روانگردان مصرف کرده بود.

شاید مصرف مواد مخدر در فضای بازیگران قدرتمند سیلیکون‌ولی رایج باشد امااستفاده غیرقانونی از مواد مخدر می‌تواند برای فردی مانند ایلان ماسک که شرکت موشکی اسپیس ایکس وی، به میلیاردها دلار در قراردادهای دولتی متکی است، مایه نگرانی باشد.

طبق اعلام اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد آمریکا، برای دریافت این قراردادها، شرکت‌ها ملزم به رعایت قانون محل کار بدون مواد مخدر هستند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، توییت سال ۲۰۱۸ ماسک هم تبعات خاص خود را داشت. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بررسی اظهارات ماسک را آغاز کرد و به زودی شکایتی را تنظیم کرد که به صدور جریمه ۴۰ میلیون دلاری منجر شد. ماسک همچنین با کناره گیری از ریاست تسلا موافقت کرد و همزمان، تسلا، دو مدیر مستقل را در هیات مدیره خود منصوب کرد.
کد مطلب: 76495
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام