۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۱

دلیل ایلان ماسک برای خرید توییتر فاش شد

ایتنا - در کتابی به نام «نبرد بر سر پرنده» که هنوز به مرحله انتشار نرسیده، عنوان شده که ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان، پس از رد درخواستش برای بستن حساب کاربری موسوم به «ElonJet»، تصمیم گرفت برای رسیدن به خواسته‌اش توییتر را تصاحب کند.
دلیل ایلان ماسک برای خرید توییتر فاش شد

در چند سال اخیر فردی به نام جک سویینی، با راه‌اندازی چندین حساب کاربری مختلف در شبکه اجتماعی توییتر و ردیابی اطلاعات افراد مشهور نظیر ایلان ماسک و تیلور سوئیفت اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کرد.

وی از یک سری اطلاعات علنی برای ردیابی جت شخصی ماسک استفاده می‌کرد و او را آزار می‌داد. تا جایی که ایلان ماسک، تیلور سوئیفت و دیگر افراد مشهوری که درگیر اقدامات این کاربر شده بودند وی را تهدید به شکایت کردند.

کورت واگنر گزارشگر بلومبرگ و نویسنده کتاب نبرد بر سر پرنده، در بخشی از نوشته‌های خود که برای انتشار در بلومبرگ ارسال شده ادعا کرد که ایلان ماسک از پاراگ آگراوال رییس وقت توییتر درخواست کرد تا حساب توییتری که هواپیمای شخصی او را ردیابی می‌کند حذف کند اما با این درخواست موافقت نشد.

ماسک مدت کوتاهی پس از آن شروع به خرید سهام توییتر کرد که باعث شد با موسس آن جک دورسی(Jack Dorsey) گفتگویی داشته باشد.

ماسک که در ابتدای مذاکرات با دورسی، تنها به دنبال جایگاهی در هیئت مدیره این شبکه اجتماعی بود، در نهایت بر سر خرید کل سهام توییتر به توافق رسید و در سال ۲۰۲۲ مبلغ شگفت‌آور ۴۴ میلیارد دلار را بابت این کسب و کار زیان‌ده پرداخت کرد تا صاحب و مدیرعامل توییتر لقب بگیرد.

ایلان ماسک پس از خرید کل سهام توییتر، آگراوال و تعداد کثیری از کارمندان و مدیران میانی شبکه را از کار بیکار کرد و پس از آن، صفحات سویینی را مسدود کرد.

اما سویینی که در گفتگویی با واشنگتن پست مدعی شده بود او و تیمش قادرند کنترل جهان را بدست بگیرند، اکنون اطلاعات سفرهای ایلان ماسک با جت شخصی‌اش را در تردز به اشتراک می‌گذارد.

اگرچه در این کتاب دلایل شخصی برای خرید توییتر و تبدیل آن به ایکس‌ به عنوان عامل خرید این ‌شبکه اجتماعی مطرح شده اما ماسک علت خرید آن را آزادی بیان عنوان کرده است.
کد مطلب: 77348
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام